• Anonym (fanfan)

    jag kommer aldrig klara teoriprovet.

    Idag gjorde jag teoriprovet igen för fjärde gången och fick 51 poäng igen.

    Jag kommer aldrig klara det. FAN!

    uppkörningen fixade jag direkt. Varför måste dem ha kuggfrågor på teoriprovet? Kan dem inte bara ha normala frågor?

  • Svar på tråden jag kommer aldrig klara teoriprovet.
  • Imortaelis

    Får inte vara för enkelt vet du ;)
    Det enda du kan göra är ju att plugga, läs boken, igen, igen, igen. Du klarar det :)


  • Anonym (Elle)

    Jag tycker inte det är kuggfrågor. Jag klarade på första försöket; fick 63 rätt. Mitt bästa tips: Lär dig sättet de ställer frågor på! Öva på datortester, det hjälpte mig mycket.

  • Mariohn

    Jag klarade mitt på första försöket men jag håller med TS om att en del av frågorna faktiskt bara är idiotiska. De har inget med kunskap att göra utan är bara ute efter att sätta dit den som svarar.

    Hade bla en fråga om huruvida bilen på bilden hade parkerat fel och en skylt med tidsangivelser. På bilden var det en stor grön bil precis framför skylten. Den hade inte parkerat fel det minsta. Det fick jag fel på. För om man klickar i hörnet på bilden och förstorar upp den kan man se att en halv röd bil skymtar fram och DEN har ju parkerat fel!!

    Och frågan specificerade inte vilken bil som avsågs. 
    Detta är ju bara så dumt att klockorna stannar.  


  • Anonym

    Är inte teoriiprovet otroligt mycket lättare nu än för 15 år sedan? På min tid kunde man aldrig veta om det var ett eller flera rätta svar på en fråga.

    Jag klarade teoriprovet på första försöket, men jag bodde mer eller mindre på körskolan den där sista månaden innan provet. Läste pärmarna minst 100 gånger och gjorde dataprovet så att jag kunde alla frågor utantill. Jag nötte och nötte verkligen in alla de rätta svaren.

  • Mariohn
    Anonym skrev 2012-06-20 13:16:32 följande:
    Är inte teoriiprovet otroligt mycket lättare nu än för 15 år sedan? På min tid kunde man aldrig veta om det var ett eller flera rätta svar på en fråga.

    Jag klarade teoriprovet på första försöket, men jag bodde mer eller mindre på körskolan den där sista månaden innan provet. Läste pärmarna minst 100 gånger och gjorde dataprovet så att jag kunde alla frågor utantill. Jag nötte och nötte verkligen in alla de rätta svaren.
    Så är det ju fortfarande. Man får välja det som är MEST rätt. Eller viktigast.

    Typ: Är det tillåtet att köra mot rött

    A: Nej aldrig!
    B: Bara om du måste flytta dig för att släppa fram utryckningsfordon
    C: Nej
    D: Vid undantagsfall 
  • Anonym (Elle)
    Anonym skrev 2012-06-20 13:16:32 följande:
    Är inte teoriiprovet otroligt mycket lättare nu än för 15 år sedan? På min tid kunde man aldrig veta om det var ett eller flera rätta svar på en fråga.

    Jag klarade teoriprovet på första försöket, men jag bodde mer eller mindre på körskolan den där sista månaden innan provet. Läste pärmarna minst 100 gånger och gjorde dataprovet så att jag kunde alla frågor utantill. Jag nötte och nötte verkligen in alla de rätta svaren.
    Ja och nej. Det beror ju på vad man har lätt för. Det är mycket ecodriving nu, det fanns ju inte alls med förr. Sedan ställs frågorna på ett speciellt sätt, därför är det oerhört viktigt att öva in sättet de ställer frågorna på. Man får vara lite "klurig" när man ska besvara en del frågor. Verkar frågan för lätt så är det oftast något lurt med det...
  • Anonym (Elle)
    Mariohn skrev 2012-06-20 13:19:57 följande:
    Så är det ju fortfarande. Man får välja det som är MEST rätt. Eller viktigast.

    Typ: Är det tillåtet att köra mot rött

    A: Nej aldrig!
    B: Bara om du måste flytta dig för att släppa fram utryckningsfordon
    C: Nej
    D: Vid undantagsfall 
    Nej, så är det inte alls fortfarande. Du kan bara markera ett svar, förut kunde du markera 1-4 alternativ som "rätt svar".
  • Anonym (fanfan)

    En fråga som jag speciellt reagerade på var om det var fel att ha last 30 cm på varje sida av bilen och bilen är 180 cm. Men vad jag läst så får man ha högst 260 cm inklusiv last.... så varför fick jag fel på den frågan när jag svarade att det inte var fel?

    en annan fråga som ja fick förra gången var om de var farligt att köra och risk för halka om de började duggregna? Jag svarade nej för det duggregnar bara. å det var fel, rätt svar var att nej det är inte farligt men kan bli farligt om det ösregnar. Klart jag fattar det men det var ju inte de frågan var.

  • Mariohn
    Anonym (Elle) skrev 2012-06-20 13:22:41 följande:
    Nej, så är det inte alls fortfarande. Du kan bara markera ett svar, förut kunde du markera 1-4 alternativ som "rätt svar".
    Jaha jag missförstod hur du menade Sorry! Jag menade bara att det fortfarande erbjuds alternativ där alla svar är rätt. 
  • Mariohn
    Anonym (fanfan) skrev 2012-06-20 13:25:32 följande:
    En fråga som jag speciellt reagerade på var om det var fel att ha last 30 cm på varje sida av bilen och bilen är 180 cm. Men vad jag läst så får man ha högst 260 cm inklusiv last.... så varför fick jag fel på den frågan när jag svarade att det inte var fel?

    en annan fråga som ja fick förra gången var om de var farligt att köra och risk för halka om de började duggregna? Jag svarade nej för det duggregnar bara. å det var fel, rätt svar var att nej det är inte farligt men kan bli farligt om det ösregnar. Klart jag fattar det men det var ju inte de frågan var.
    Hur löd dina svarsalternativ?  Du får ha last max 20 cm ut från sidorna. 
Svar på tråden jag kommer aldrig klara teoriprovet.