• EKPXX

sf mått

Hej!

Jag var idag hos barnmorskan för kontroll, är gravid i V.25+0. Hjärtslagen var bra 146 slag/minut.
     Sf måttet är jag dock väldigt orolig över, det låg på 22 cm och jag är alltså i vecka 25+0. Jag ligger under det normala :( Vad kan detta bero på? Jag äter hur mycket mat som helst och har en stor mage (vilket alla påpekar).
    Vad kan jag göra nu? Är jätte orolig för att mitt barn inte växer som det ska.... 

• Svar på tråden sf mått
  • Awantazia

jag hade oxå sf mått 22 i v 25+0 var tillbaka idag och är i v 28+6 och hade vuxit till sf mått 27 så tror inte du behöver oroa dig jag låg på det lägsta sträcket och nu låg jag precis under det mellersta =)

• EKPXX

Okej, vad skönt att höra! Har du gjort något speciellt för att sf måttet ska öka? ätit mera mat eller så?
    För enligt min bm så kan det antingen vara att jag behöver äta mera mat eller att min moderkaka inte ger barnet näring.. :/ och blir det inte bättre tills nästa gång jag ska ta sf måttet ( i vecka 28) så ska jag på tillväxt ul.. känner mig riktigt orolig och det är det enda jag tänker på, att moderkakan kanske slutat fungera så barnet inte får någon näring...  

• Awantazia

aha okej något sånt sas aldrig till mig men nej jag har ätit som vanligt och inte gjort något speciellt faktiskt men om du är orolig över din moderkaka och om barnet inte får näring så tycker jag att du ska kräva ett ul nu så du slipper gå omkring och vara orolig i 3 veckor för sånt påverkar ju både dig och barnet också ...

Svar på tråden sf mått