Tvillinggravid timvikariat i sommar
Jag har fått ett sommarvikariat som timanställd på ett äldreboende.
Jag arbetade där förra somarn också, nu sökte jag mig dit igen i julas men då visste jag inte att jag var gravid, och trodde ändå inte det skulle bli några större problem när jag fick reda på att jag var gravid heller.
Nu har jag fått reda på att det är tvillingar också och jag har nyligen börjat arbeta på mitt jobb.
Jag har gått in i vecka 17 och jag känner redan nu smärtor i ryggen längs svanskotan. Det hugger till och ilar dessutom har jag tagit på mig allt för mycket arbete i juli månad och jag är lite orolig eftersom jag fick ett missfall förra året vill inte utsätta barnen för något. Och jag känner mig lite dum men kan jag be min chef att få reducera mina timmar i juli månad till hälften? och ge resterande timmar till någon annan, eller är det taskigt mot dem?
Jag trodde inte att det skulle bli några större problem med att arbeta men i vården är det mycket lyft som ej kan undvikas mina kollegor kan ju inte arbeta för mig. Jag vill samtidigt inte svika dem på mitt jobb men jag känner att jag tagit på mig en aning för mycket. Jag börjar även studera klart det sista i början av augusti medans jag fortfarande arbetar där, men har ändå inte så många timmar i augusti så det känns ändå okej.
Har ni några tips och råd till mig så är jag väldigt tacksam.