stickkontakt skrev 2012-06-20 20:27:44 följande:
Det där låter konstigt tycker jag. Ok att det händer en gång när man inte är beredd på att barnet kan ta sig till sängkanten men har det väl hänt anser jag att man borde lära sig sin läxa och se till att man passar barnet när det är högt upp till dess att det kan ta sig ner kontrollerat. Att utsätta barnet för situationer där det kan ramla ner från saker upprepade gånger är oansvarigt tycker jag. Visst går det oftast bra men att ramla från ett skötbord ner i ett stengolv kan ge ordentliga skador.
Självklart, det var ju inte så att föräldrarna lät pojken ligga själv i evigheter på skötbordet, utan snarare att blöjorna var slut och han satt och tappade balansen, trots att han egentligen var väldigt stabil av sig. Sen är det inte mycket att göra när han de inte är hemma och han sover i en vanlig säng och inte gör ett ljud av sig när han vaknar utan bara kryper till kanten och ramlar... Man kan inte passa barnen jämt jämt jämt. Barn slår sig. Inget konstigt.
Själv brukade jag vid två års ålder klättra upp på köksbänken, lägga mig och rulla fram och tillbaka lite tills jag rullade av och slog i golvet. Gjorde det ganska många gånger men så var det..
Vet att det kanske låter otroligt, men jag kommer faktiskt ihåg det plus att föräldrar och systrar berättat det för mig.