• Anonym

Dejta en kort kille när man varit emot det hela livet?

Jag är 180 cm lång. & har aldrig någonsin velat vara i en relation med en kortare kille. Det är bara en "princip" och det är något jag står för. Vissa gillar inte tjocka, andra gillar inte smala, jag har aldrig attaherats av en kort kille. Helt enkelt. Inte för att det är fel på korta killar men för att jag då känner mig illa till mods. Eftersom jag är så lång som jag är.

Har hitills inte heller behövt fundera kring detta då jag aldrig stött på en man som attraherat mig om han varit kort.Fram tills nu!

Har träffat en underbar man. På alla plan. Förutom att han är en HALV KROPP mindre än mig =( Han når mig till brösten!

Hur gör jag nu? När jag vill så gärna, när han är så fantastisk men när det sätter stopp för mig enbart för att han är för kort .. Hur ska jag tänka kring det hr nu då? Hur blir liksom sexlivet med en kort man när man själv är en stolpe? Dela med er ni som upplever/upplevt samma sak.  

• Svar på tråden Dejta en kort kille när man varit emot det hela livet?
  • Anonym

Skulle aldrig låta en petitess som brist på längd hindra mig om jag hittat en man som annars stämmer. Och sexlivet torde väl fungera utmärkt om han når dig till brösten? Då ligger han ju verkligen rätt till. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-20 19:45:19 följande:
    Skulle aldrig låta en petitess som brist på längd hindra mig om jag hittat en man som annars stämmer. Och sexlivet torde väl fungera utmärkt om han når dig till brösten? Då ligger han ju verkligen rätt till. 
    Men tänk om han hela tiden kommer känna sig omanlig med mig?
  • SupersurasunkSara

Been there done that. 178 är jag.

Innan jag blev tillsammans med min första långa kille i vuxen ålder tänkte jag inte på det, men efteråt... Tom 180 är i kortaste laget, då skulle han vara mycket speciell. Innan jag blev tillsammans med min sambo så dejtade jag helt enkelt ingen under 185. Min sambo är 183-184 ungefär.

Man ska aldrig säga aldrig, men om det (gud förbjude) tar slut med min sambo så kommer jag inte dejta män kortare än jag då heller. Jag beundrar dock de som kan strunta i sånt.

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-06-20 19:47:16 följande:
    DET är nog ditt minsta problem HAN njuter antagligen i fulla drag av din längd
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-20 19:47:16 följande:
    Tss, den man är sitter inte i antal centimeter. Och han kanske ändå inte har någon enorm längtan efter att ses som en machoman som ska hålla på och bära omkring på svaga du och erbjuda dig luktsalt i alla livets dramatiska situationer? Gå inte miste om någon du gillar bara för att han är kortare än du. Det är ju jättesynd att göra så. Vilken förlust! 

Killarna i Hollywood som ofta dejtar långa modeller och skådespelerskor verkar inte ha några bekymmer alls med självkänslan. Och deras kvinnor bryr sig inte heller, de slår till på tolvcentimetersklackar på röda mattan.  
  • Anonym (oviktigt)

Har en kompis som är 1,78 som bara vill ha män som når henne till brösten. Jag tror korta killar ofta känner sig otroligt manliga med längre tjejer. Om NI är attraherade av varandra så strunta i vad andra tycker. Men om du tycker hans längd (brist på längd) är osexig så kan det ju bli problem.

• Anonym (pyttedejt)

Pratade med en kille på en dejtingsida som var helt underbar, rolig och intelligent. Vi hade samma speciella intresse och allt var så perfekt!
    När jag efter några månader skulle träffa killen så fick jag en sån chock! han var inte bara kortare än mig (är 170) han var som en miniatyr, det kändes som att jag kunde äta upp han utan problemFlört Han var alltså så liten hela han, satt o funderade hela dejten igenom om det skulle kunna gå ändå, men nej det är helt omöjligt. Jag har aldrig känt mig så maskulin och stor innan.

Jag hade köpt om han var något kortare bara, men iom att allt var så pyttelitet på han och att han hade ljusare röst än min 7-åriga son så gick det bara inte.

Jag tycker att är din dejt bara kortare så är det väl bara att köra, och du verkar ju gilla han mycket också!

• Kjellgren

Jag är 178 och har alltid sagt att 190 cm är minimigränsen på karlar. Faktiskt har jag aldrig attraherats av någon som är lika lång som jag men den dagen kankse kommer.

TS, jag tycker du ska prova och känna hur det känns. Dumpa honom inte nu, ge honom en chans och försök bortse från hans längd. Tänk om han visar sig vara en drömman på alla plan förutom längden! Och så missar du ditt livs kärlek bara för att du var trångsynt.

Min dotter är 180 och har haft en förkärlek för lite kortare killar (alltså killar kortare än hon själv). I början gillade hon inte att gå i högklackat bredvid men struntar numer i det och det tycker jag du också ska göra. Kör hårt!

• njut

Nu är inte jag jätte kort.
    Men måste fråga vad det är som gör att korta killar är oatraktiva.

Min första tanke är att detta är något som man blivit uppfostrad att tycka.
    Mannen har helt enkelt varit längre än kvinnan rent generellt genom tiderna.  Nu vill vissa kvinnor inte vara nytänkande utan istället stanna kvar på 1800 talet vad gäller denna norm.   Men inte när det gäller förlorad rösträtt, städa, kökssysslor osv. 

En jämförellse man skulle kunna göra är  att män skulle kunna få för sig att alla med mindre än D kupor inte är dejtbara och totalt oatraktiva.

Här en model,

David Blancol 170 cm,   Totalt oatraktiv?

• PassionFlower

Jag må ha vissa preferenser och föreställningar om hur min drömkvinna ser ut, men de betyder ingenting när det väl gäller.
    Tråkigt om du skulle haka upp dig på en sån sak som killens längd. 

• Juniana

Det händer i de bästa kretsar!  
  • fluu

Vidga vyerna är alltid bra TS...
    Väljer du bort på grund av längd lär du missa många fina människor.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Dejta en kort kille när man varit emot det hela livet?