• Yoyo

    Slutat kissa på potta. Tacksam råd!

    Min son är snart tio månader och vi har mestadels rutinpottat från en månads ålder. Han har haft mycket svaga signaler men oftast lyckas vi ana när han behöver bajsa. När vi har satt honom på pottan har det oftast kommit kiss, ibland bara några droppar vilket jag tolkat som att han förstår att man kissar på pottan men just då inte hade så mycket att kissa ut. Vi använder plastblöjor.


    Den sista månaden har det gått sämre och sämre med kissandet. Ofta har det inte kommit något alls i pottan. Jag har nu testat att bara sätta på kalsonger efter att ha satt honom på pottan. Flera gånger har han kissat en liten skvätt bara några minuter efter att vi varit på pottan. Och så har det hållt på ett par förmiddagar, inget i pottan men flera småskvättar i kalsongerna med kanske bara 10-20 minuter i mellan.


    Han kissar inte heller i pottan efter att ha sovit och när han väl kissat i kalsongerna efter sovstunden har det blivit en ordentlig pöl.


    Det är som att han glömt bort att man kan kissa i pottan.


    Han protesterar oftast inte mot att sitta på pottan utan håller på och leker med något. Men det kommer inget kiss. De få gånger han visar att han inte vill sitta på pottan så avbryter vi alltid.


    Jag förstår inte alls varför det blivit så här att han inte vill kissa på pottan och ofta bara kissar småskvättar. Jag vet ju att han kan hålla en större mängd urin.


    Tacksam för tips vad det kan bero på och vad man kan göra (förutom att fortsätta att erbjuda pottan)!

  • Svar på tråden Slutat kissa på potta. Tacksam råd!
  • Hnl

    Herregud han är snart 10 månader ?! Har aldrig hört talas om att man pottränar ett barn som är så litet . Låt de ske i hans takt som kanske är om ett år

  • Yoyo

    Observera att tråden ligger under EC!


    Tacksam för råd från andra EC-föräldrar!

  • Hnl

    Man ser tyvärr inte i vilken kategori tråden ligger i via appen

Svar på tråden Slutat kissa på potta. Tacksam råd!