Magknip och livligare bebis tecken på att förlossningen är på gång?
Här kommer ännu en tråd om eventuella förlossnings-tecken...
Bebis har varit hyfsat lugn de senaste veckorna men började leva om ordentligt i förrgår, stora och yviga rörelser med mycket tryck nedåt, uppåt och utåt, inte likt någonting tidigare, nästan obehagligt mycket. Hade lite förvärkar nattetid för ett par veckor sedan men det lugnade ned sig och nu i helgen drog det igång igen med "mensvärk" och sammandragningar som kommit mer regelbundet de senaste dagarna.
Nu till min fundering - Idag fick jag en känsla av magknip och förstoppning ihop med illamående, trots att jag varit tvungen att göra "nr 2" typ 4-5 ggr bara idag, dock inte diarré. Det gjorde dessutom ont i både ryggslut och insida lår... Har lugnat ner sig nu men bebis lever fortfarande om som en liten ninja och värken i ryggen och låren är fortfarande där... Inget vatten, slempropp eller annat som jag märkt av *suck* Möjligtvis lite rikligare flytningar än tidigare...
Någon som känner igen symptomen som början på förlossning eller är det bara jag som griper efter halmstrån? Blev eran bebis livligare dagen/dagarna innan förlossning?
Har tre dagar kvar till bf men börjar blir redigt trött på detta nu och längtar så OTROLIGT mycket efter att få hålla lilla liten i min famn!!