• Godispåse

Magknip och livligare bebis tecken på att förlossningen är på gång?

Här kommer ännu en tråd om eventuella förlossnings-tecken...

Bebis har varit hyfsat lugn de senaste veckorna men började leva om ordentligt i förrgår, stora och yviga rörelser med mycket tryck nedåt, uppåt och utåt, inte likt någonting tidigare, nästan obehagligt mycket. Hade lite förvärkar nattetid för ett par veckor sedan men det lugnade ned sig och nu i helgen drog det igång igen med "mensvärk" och sammandragningar som kommit mer regelbundet de senaste dagarna.

Nu till min fundering - Idag fick jag en känsla av magknip och förstoppning ihop med illamående, trots att jag varit tvungen att göra "nr 2" typ 4-5 ggr bara idag, dock inte diarré. Det gjorde dessutom ont i både ryggslut och insida lår... Har lugnat ner sig nu men bebis lever fortfarande om som en liten ninja och värken i ryggen och låren är fortfarande där... Inget vatten, slempropp eller annat som jag märkt av *suck* Möjligtvis lite rikligare flytningar än tidigare...

Någon som känner igen symptomen som början på förlossning eller är det bara jag som griper efter halmstrån? Blev eran bebis livligare dagen/dagarna innan förlossning?

Har tre dagar kvar till bf men börjar blir redigt trött på detta nu och längtar så OTROLIGT mycket efter att få hålla lilla liten i min famn!!

• Svar på tråden Magknip och livligare bebis tecken på att förlossningen är på gång?
  • Godispåse

Kan tillägga att magknipen kommit tillbaka nu på kvällen, det trycker på och känns som att jag måste gå på toa, men väl där händer ingenting! Ingen som känner igen sig??

• Maallan

Så fick jag nu när jag fick min 3a. Grymt magknip, o kändes som nr 2 aldrig ville ta slut, det var tydligen huvudet som trycker på mot tarmen. 
    Smidigaste bebisen o få ut var de med, fick första "riktiga" tecknet kl 22.21. Hon är född i byxorna på hallgolvet 22.48 ;)

Lycka till.  :)

• Godispåse

Oj! Det sa mer eller mindre plopp alltså :)
    Det är första barnet för mig så jag vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig... Man kan ju tro att det är tarmarna som krånglar när man har magknip, men eftersom jag har varit på toa flera ggr skulle jag snarare säga att det inte finns något mer att få ut. Sen är det den jäkla värken i ryggen som bara blir värre :/
    Har aldrig hört någon prata om att värkarna startade som magknip, speciellt inte som en mer eller mindre konstant smärta. Förväntar mig mer plågsam smärta, som jätte kraftig mensvärk, med tydliga värkpauser... *förvirrad*

• Idaped

Här har du en med liknande tecken. Har varit knepig i magen ett bra tag, oregelbundna värkar i fyra dagar samt ont i ryggen så att det strålat ner i innelåren. :/

• Maallan

Med mitt första fattade jag inte heller vad som hände, gick med värkar som kändes mer som "ond" mensvärk hemma heeela natten, det gjorde inte särskillt ont, mer bara riktigt obehagligt, kunde inte riktigtsova,  sitta, eller ligga,vanka av o ann o duscha hjälpte sen när jag väl ringde o åkte in  vid 8, då var jag öppen 8cm o sen tog de knappt 3 timmar innan han var ute. Jag var helt säker på att de skulle skicka hem oss på direkten ;) 

Är du/ni oroliga, ring in o prata med nån, eller be om en kontroll. :) De finns ju där för er skull :)

• Idaped

Vilken tur du åkte in. Idag har jag lyckats sova en stund iaf. Ringt förlossningen men det enda dem säger är att jag ska avvakta tills det är 5 min mellan värkarna iaf.
    De jag har klickar idag är allt ifrån 7-17 minuter emellan. Så jäkla tröttsamt. Inte heller hjälper Alvedon eller bad, veterkudden lindrar de första minuterna jag använder den. Har ungefär som dig att jag får gå upp och vanka en runda för att mildra det lite.

• Godispåse

Kan tillägga att det var förlossningen som hade startat. Magknipet övergick i täta sammandragningar och förvärkar hela natten och förmiddagen och efter lunch kände jag första "riktiga" värken, ett par timmar senare gick vattnet och vi åkte in till sjukhuset. Kl 04:35 den 22:e, på självaste midsommarafton, tittade hon ut ❤️

Svar på tråden Magknip och livligare bebis tecken på att förlossningen är på gång?