• hazzler

Folksam ringde angående utbetalning?

Hej!

Min flickvän har tidigare fått pengar från försäkring men då skickade folksam endast ett brev där det stod den summa hon skulle få.
    Men idag hade folksam ringt angående ett annat ärende, dom ringde då angående utbetalningen, min flickvän missa samtalet och ska ringa imorgon ist, men tänkte bara höra om någon vet varför dem ringer? är det nån policy när det gäller större utbetalningar?

Tacksam för svar:) 

• Svar på tråden Folksam ringde angående utbetalning?
  • moruppgren

När jag var sjukskriven fick jag pengar varje månad från mitt försäkringsbolag (Trygg Hansa). När min sjukskrivning sedan tog slut ringde dom och hörde om det var aktuellt om någon förlängning eller om jag blivit frisk.

Annars har dom aldrig ringt angående utbetalning, och då fick jag en gång en väldigt stor summa pengar på kontot.
    Men jag har ingen aning om hur ert försäkringsbolag gör.

Hoppas ni får ett bra samtal :)

• hazzler

Tack båda för svar:) 
     Leenisen, har du folksam? och menar du vid större utbetalningar? är det nån speciell gräns?=)

• magelita80

Jag jobbar på försäkringsbolag. Vi ringer ibland om det är något som e o klart och vi har frågor eller om det är ett enkelt ärende och det inte behövs ett beslutsbrev. Tror att de flesta försäkringsbolag gör så för det sparar tid.

Svar på tråden Folksam ringde angående utbetalning?