• Anonym

Våga bryta upp!!!????

Har levt ihop med min sambo i 7 år och tillsammans har vi en dotter på 4 år. Under de senaste 2 åren har jag ändrat  min livsstill radikal,från soffpotatis till att träna ca 4-5 gånger i veckan och där med oxå gått ner 35 kg i vikt.

För en tid den sprang jag ihop med en gammal klasskompis och det blev förälskelse vid det mötet. Både han och jag lever villa, volvo, sambolivet...  

Vågar man ta klivet ur en dålig relation till ngt nytt??  Grubblar snart ihjäl mej....

• Svar på tråden Våga bryta upp!!!????
  • Anonym (yesman)

Jadå, det vågar man. Men du bör inte göra det om det egentligen inte finns nåt att anmärka på din nuvarande partner. Du nämner ju inga nackdelar med honom så du är egentligen nöjd? Men så dök din gamla kompis upp och du kom att tänka på när ni satt och kastade suddgummin på varandra på engelskalektionerna i åttan?

Det är den gamla gräsmattegrejen igen... verkar som du har en fin gräsmatta men är nyfiken på vad som finns bortom staketet? Det är inte alls säkert att det är grönare där.

• Ladiebird

Klart du ska göra det om det nu är vad du verkligen vill. Du har två alternativ som jag ser det: fixa din "dåliga" nuvarande relation eller avsluta. Lycka till med ditt beslut!

Svar på tråden Våga bryta upp!!!????