• Canie

Amningsklänning som inte är så dyr?

Hej! Vi ska vara på landet med massa släkt större delen av sommaren så jag behöver ett par klänningar för varma dagar som det är smidigt att amma i. Har googlat en del men allt är så himla dyrt! Nån som har tips på lite billigare saker? Behöver inte vara något flashigt, typ vanlig bommulsklänning bara!

• Svar på tråden Amningsklänning som inte är så dyr?
  • Pickeli

Varför köper du inte bara helt vanliga klänningar som går att amma i? Antigen sådana som är lätta att bara dra ned under tutten, eller sådana som är lätta att dra upp.

Jag har aldrig köpt ett amningsklädesplagg någonsin, det är inte värt det. Förutom amningsbehåar förstås.

Google it!
  • Canie

Ja jag har aldrig köpt amningsplagg heller förut, men tycker det kan va svårt att fippla med vanliga kläder när man är bland folk och inte vill visa så mycket. Så då tänkte jag köpa ett par riktiga amningsplagg helt enkelt.

• Bregott

Jag köper vanliga kläder, både tröjor och klänningar. I mjukt tyg eller med omlott över bysten. Snyggare och billigare. Amningskläder passar inte ens, jag är smal men har stor byst(spec när jag ammar) och inga amningskläder passar, sömmar hamnar över eller på bysten eller så passar de på bysten men blir ett tält runt midjan. 
    Jag har köpt både på hm och från boob förr men inget passa eller sitter bra.

• Lovelo

Jag köpte lite amningskläder på tradera! Fick riktiga kvalitets grejer för jätte liten peng. Och så köpte jag billiga maxi klänningar från hm som döljde det jag ville dölja plus att det var väldigt bekvämt när jag var som störst!!

Svar på tråden Amningsklänning som inte är så dyr?