• Anonym (ts)

sjukskriven och vårdnadstvist

kan en sjukskrivning pga psykiskt dåligt mående vara till min nackdel i en vårdnadstvist om en 1½-åring?
    jag är annars arbetslös med a-kassa och pappan lika så. pappan använder cannabis och jag har hand om vårt barn på heltid, förutom de 15 timmar han går på dagis..

• Svar på tråden sjukskriven och vårdnadstvist
  • Anonym

Ja det kan det liksom om du kan bevisa cannabis hos pappan. Så kräver tr att soc ska göra utredning ligger ni lika risigt till båda två

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2012-06-21 10:48:31 följande:
    Ja det kan det liksom om du kan bevisa cannabis hos pappan. Så kräver tr att soc ska göra utredning ligger ni lika risigt till båda två
    jag har kontakt med soc, dom fick in en anmälan som en gammal kompis gjorde när hon blev sur på mig (sa bla att jag inte byter blöja på tio timmar på sonen, att jag går till pappan mitt i natten och står i hans trapphus och skriker, att jag inte ville kalla mig mamma, etc). jag har även en hemterapeut men varken soc, hemterapeut, dagis eller bvc har tyckt att det funnits någonting som tyder på att min son far illa med mig. jag har tagit upp med soc att pappan röker cannabis och dom frågade honom som självklart förnekade och dom sa att dom inte kunde tvinga honom att göra drogtest om han inte själv ville det, men att jag har rätt att neka dom umgänge ensamma om jag ansåg att det fanns risk att sonen kan fara illa med pappan (det sistnämnda har även familjerätten sagt).
  • hymafr

Låter som om du får boendet i en vårdnadstvist, men att pappan kommer få umgängesrätt.
    I vilket fall som helst så blir det inte vv förrän barnet är minst 3 år gammalt och bara om umgänget fram tills dess fungerat. 

• Anonym

Ja du ts du har rätt att neka ensamt ug men bara för det är det inte säkert att du får dom att att kp ska vara med och då kan du neka bäst du vill för drar pappan dig till tr igen då så kan du förlora vårdnad boende och bli uf.

Svar på tråden sjukskriven och vårdnadstvist