Ersättning på planet??
Hur fungerar det egentligen, man får väl inte ta med vätska på planet??
Hur fungerar det då med ersättning??
Är ingen van flygresenär :)
Hur fungerar det egentligen, man får väl inte ta med vätska på planet??
Hur fungerar det då med ersättning??
Är ingen van flygresenär :)
Ta med flaska och pulver. Be om varmt vatten på planet.
Reste till Grekland i våras och hade en tetrapak med ersättning/välling som jag glömt kvar i handbagaget, men i säkerhetskontrollen sa de att jag fick ha den iom att den inte var öppnad. Det var i Luleå på Kallax flygplats. Vet ej hur hårda de är på andra ställen. Hade även en barnmatsburk som ej var öppnad och som jag fick ta ombord. Är inte heller van resenär.. ;)
Barnmat nödvändig för resan är ett av de undantag som finns från vätskereglerna, men det kan hända att du blir ombedd att öppna och smaka på maten. Men som mamau skulle jag också rekommendera att du tar med pulver i första hand. Det finns ju varmvatten ombord, men ingen micro att värma annan mat i.
mina barn har ätit ersättning/välling i tetrapak i rumstemperatur - mycket smidigt, man slipper vänta in om personalen på planet kan hjälpa en - bara att öppna och hälla upp på flaska!
men du kan bli ombed att öppna tetra paken och inte så kul att ha flera öppnade erättningar - så jag brukar även ta mer pulver som extra - kan ju även vara bra att ha om bagaget blir försenat!
Du får ta med så mycket du behöver för hela vistelsen i handbagaget om du vill. Tetra är ju smidigt att ta med!
jag har alltid med ca 10-15 paket välling (för hela vistelsen) i handbagaget o det har aldrig varit några problem.
Du får alltid ta med ersättning till ditt barn på ALLA flygplatser i heeela världen. Du ska ABSOLUT INTE be om vattnet ombord till ditt barn (det som kommer ur deras "kranar") skulle jag aldrig ge mig barn. Be värdinnorna värma flarran i ett varmvattenbad innan start och landning så ungen slipper lock (ont) i öronen också. Egen thermos med vatten+pulver eller färdigt tetra.
Vi har pulver och sedan varmvatten i en termus. Har fått öppna och smaka av några gånger.