• UngMorsa

Tips på 7-sitsig bil som är billig i drivit och inte allt för hög skatt.

Vi är på jakt efter en 7-sitsig bil, det behöver nödvändigtvis inte vara en suv även om det är högsta önskemålet. Det måste vara bra med plats i bagageutrymme.
    Men framför allt så ska den vara hyfsat billig i drift, försäkring och skatt.

Finns det någon sådan 7-sitsig bil?:)

• Svar på tråden Tips på 7-sitsig bil som är billig i drivit och inte allt för hög skatt.
  • Nesss

Vi letar med ljus och lykta efter en med så jag hoppas de rasar in massor med förslag

• UngMorsa

Då håller vi tummarna för att med bra tips:)

Nesss skrev 2012-06-21 11:39:31 följande:
    Vi letar med ljus och lykta efter en med så jag hoppas de rasar in massor med förslag

• Enniie

Vi har en Volkswagen Sharan. Drar i snitt 0,7-0,8 på motorväg och har en skatt på 3400kr ca. Bästa bilen vi har haft.

• Enniie

Och försäkringen är ju så olika beroende på ålder på den som äger bilen samt vart man bor. Vi har en helförsäkring som kostar lite över 900kr i månaden.

• Litenåfin

Vi har kollat på en Renault Grand scenic visserligen en helt ny. Men då är den skattefri i fem år :)

• Mamma3barn

Seat Alhambra är i stort sett samma som VW Sharan men något billigare.

MenÅÅÅ...
  • Theres

Toyota verso har jag hört ska vara bra har dock ingen egen erfarenhet då vi börjat leta själva nyss...:)

• Waersta

Vi har en Renault Grande espace och är toknöjda! Den drar 0,9/mil.. osäker på skatten men den är inte tokhög iaf! Den är stor och rymlig!

• Lallamen

Vi hade Toyota Verso tidigare och var nöjda med den. Den var billig i drift och funkar som sjusitsig om man har låga krav på komforten längst bak. När nu barnen fått lite längre ben har vi bytt till Citroën Grand C4 Picasso (Diesel) som vi tycker jättemycket om. Den drar 0,63 blandad körning, automatväxlad och farthållare. Känns fortfarande som en bil och inte en buss (vilket vår Toyota Previa definitivt känns som) och ändå är det gott om utrymme. Enkel att fälla sätena på så att det går att packa mycket.

• UngMorsa

Tack för alla tips. Nu lutar det åt det Volvo XC90, dock är den inte billig.
    Fördelen är att det är 2+3+2, På så sätt kan man ha ett säte längst bak och då får vi plats att sitta skönt plus kan ha både barnvagn och hund bak.
    Ingen av dom andra 7 sitsiga duger åt min sambo:/

Svar på tråden Tips på 7-sitsig bil som är billig i drivit och inte allt för hög skatt.