• Callina

Ni som väntat på IKEA leverans på sistone? Ringer dom när dom är på väg?

Jag ska få IKEA-leverans idag mellan 9-15. Förra veckan fick jag det beskedet via en elektonisk röst som ringde upp och jag fick svara på en del frågor. Om det var portkod, hur många trappor osv... Till saken hör att jag sov när dom ringde och var rätt borta. Har för mig att rösten även sade att dom alltid kontaktar en 30 minuter innan ankomst men jag är jätteosäker. Har jag drömt det?

Känns bra att veta om man kan ta en promenad med hunden förutom runt knuten eller handla lite eller så..

• Svar på tråden Ni som väntat på IKEA leverans på sistone? Ringer dom när dom är på väg?
  • katalysator

Där jag bor bokar man leveranstid mycket exaktare (man väljer ett tvåtimmarsintervall, inte "nån gång mellan 9-15") men där har de ringt typ 5 minuter innan.

• Callina

Ok tack!! Var det nyligen?

• katalysator

Typ två månader sedan. I Stockholm, från IKEA Barkaby.

• Callina

Vad bra, då vågar jag kanske mig ut en liten sväng och göra lite ärenden i närheten. Det skulle ju vara grymt irriterande om dom inte ringer och jag inte råkar vara hemma då...

• fesun

Till oss ringde de typ en halvtimme innan om jag inte minns helt fel.

• Lemio

Till oss dök dom bara upp förra veckan... Vi var inte hemma och dom ringde och var på uppfarten redan.. Tur vi hade nära hem :p

• Barbamama08

Det är olika företag som leverar för olika Ikea-varuhus. Jag beställde en soffa nyligen från ikea i barkarby och de ringde två ggr innan de kom.

• Callina

Men herregud - jag får nog sitta här till kl tre och hoppas att hunden kan hålla sig - måste verkligen ha leveransen idag, nyinflyttad och den stora garderoben jag väntar på ska innehålla allt jag inte fått in någon annanstans och jag håller på att bli galen på allt som ligger och dräller så...  det är väl värt att stanna inne ytterligare några timmar.

• Lemio

Hunden kan väl vara utanför huset med dej? Så du ser om dom kommer? Slipper stackarn hålla sej./

• Callina

Nu ringde dom!!! Här om 20 - vad bra!
    Tack för all support och trevlig midsommar!

Svar på tråden Ni som väntat på IKEA leverans på sistone? Ringer dom när dom är på väg?