• Äldre 21 Jun 21:06
    4736 visningar
    17 svar
    17
    4736

    Hormon spruta till barn !!

    Mitt barn ska få hormon spruta och han är 2 år 7 månader , han har lågt hormon tillväxt  vill bara ha lite information gällande det..

    Hur hjälper det barnet att växa får man en bra effekt av det?? 

  • Svar på tråden Hormon spruta till barn !!
  • Äldre 21 Jun 21:21
    #1

    Vi har haft det till vår Elias sedan i november ifjol. Han växte inget på ett år. Men efter vi började har han vuxit ungefär 6-7 cm, alltså på ca 7 månader.
    De säger att de växer ungefär dubbelt så mycket som de skulle ha vuxit utan sprutor, på samma tid. 

  • Äldre 21 Jun 21:35
    #2

    Gud vad jag blir glad nu Glad min son är bara 78 cm lång :( och växer jätte långsamt  han äter inte från munnen :( han har knapp som han får välling i  bara :( 

    Hur gammal är eran barn ?

  • Äldre 22 Jun 20:27
    #3

    Han var drygt 5 när han började med sprutorna, ca 96cm lång, nu i juni, ca 7 mån senare är han ungefär 103 lång. :)

  • Äldre 24 Jun 01:20
    #4

    Oj då det är ju bra :) när får han den och hur länge ska han använda den .. Hoppas det inte blir för mycke frågat nu:(

  • Äldre 24 Jun 11:02
    #5

    Ingen fara!
    Han tar den varje kväll, hur länge vet vi inte ännu, det beror ju på hur tillväxten ser ut. Men tror nog han
    kommer ta den hela sin uppväxt. Till slut kan de ju ta den själva också. Vet en del som får sprutorna även som vuxna. Så vi får se, hittills ser det bra ut iaf!

  • Äldre 24 Jun 19:00
    #6

    :) hur lång var din pojke när han var 2 år och 7 månader min pojke är 78,5 cm nu :( Tack för att du svarar på mina frågor :D

  • Äldre 25 Jun 23:50
    #7

    9910g och 79,5 :)

  • Äldre 26 Jun 01:06
    #8

    Nästan lika .. Har din pojke någon sjukdom med eller bara svårt att följa tillväxt kurvan ?? Min pojke har knapp på magen oxå och vill inte äta från munnen annas har han inget psykiskt eller fsykiskt :))) som tur tack och lov gud skull :))

  • Äldre 26 Jun 01:07
    #9

    Fysiskt ska de va :))

  • Äldre 26 Jun 22:43
    #10

    Han har lite extra material på kromosom 9. Har dom gjort ett x-ray test alltså?

  • Äldre 26 Jun 23:00
    #11

    Vad är en x-ray test :S 

    min pojke har hypercalsemi han tål inte allt med mjölk och göra inte D vitamin !! om han får i sig stora mängder mjölk produkter så bildas det kalk på njurarna :(
     
     

  • Äldre 26 Jun 23:21
    #12
    UgurBöcegi skrev 2012-06-26 23:00:15 följande:
    Vad är en x-ray test :S 

    min pojke har hypercalsemi han tål inte allt med mjölk och göra inte D vitamin !! om han får i sig stora mängder mjölk produkter så bildas det kalk på njurarna :(
     
     
    Det är ett test för att se om man har ett kromosomfel
  • Äldre 26 Jun 23:28
    #13

    Jaha oke nej de har dem inte gjort va jag vet men om dem har gjort så har dem inte sakt ännu något ..jag bara väntar in hormon sprutan som han ska få , han fick en bara när vi var inlagda på sjukhuset för att ta tester mitt av juli ska vi gå och prata med dem i Lund får se hur länge de tar och ge oss den !! jag hoppas att vi kan böra tidigt så att han kan börja växa till lite det är så jobbigt se honom inte växa medans man ser andra i jäm äriga helt stora :(
     

  • Äldre 27 Jun 19:07
    #14

    Ja, det är ju jobbigt för dem, att andra barn tror att de är mycket yngre än vad de är och kanske inte leker med dem därför.

    Hoppas ni får goda resultat med sprutan!

  • Äldre 6 Aug 21:13
    #15

     vi har ännu inte fått något resultat en men han har varít på magnetröntgen  väntar svar där ifrån , får se hur det blir ..

  • Äldre 7 Aug 19:25
    #16

    Håller tummarna att allt ser bra ut, men att ni får hjälp med vad det än är!!

  • Äldre 1 Jan 01:17
    #17

    min dotter fick svår cancer 2011 som gjorde att hon inte växte. I dag är hon 1,28 lång och väger 28 kg hon blir 12 år så hon är jätte liten och ska förmodligen få hormonsprutor någon som har erfarenhet av dom kram jackie

Svar på tråden Hormon spruta till barn !!