Min katt har fött en unge, är det fler på gång??
Hej.
Min katt (som är min första egna) har fått sin första unge och jag undrar hur man märker om hon skall ha mer bebisar?
Hon är väldigt kelig och vill inte vara själv med kattungen, om man går därifrån så kommer hon till oss i soffan och gosar. Sen när man reser sig upp och börjar går så går hon precis bredvid benen. När hon ligger i "förlossningslådan" så andas hon väldigt fort, men kurrar också fast man inte klappar henne. Det verkar lite som att hon letar nya ställen imellan åt också men vet inte om det kan vara så att hon kanske letar efter fler ungar då hon födde ute i ladan. Det var inte lätt att hitta det lilla krypet men till slut visade hon oss.
Jag har försökt känna på magen och jag vet inte riktigt hur det ska kännas efter en förlossning då det är första gången hon får bebisar. Det känns nästan som att det är "något" kvar i magen, men kan inte själv avgöra det då jag inte är så utbildad inom detta ämne.
Men med detta beteende kan det vara att hon bara vill att man ska vara med eller är det att hon skall ha fler ungar?
Uppskattar alla svar jag kan få!
Mvh