• Anonym

rim-hjälp. dikt till present. (blomsterarrangemang).

Hej!
    Mor min fyller 48 år idag, vi ska hem till dem i morgon för att fira midsommar och då tänkte vi samtidigt lämna över ett vackert blomsterarrangemang i en fin korg som sitter fast i en svart ställning med en skylt där det står "välkommen".

Mor & far har precis byggt en altan till huset, så jag tycker det hade varit lite trevligt med en sådan välkommen-blomma som man ser varje gång man kommer hem eller som gästerna kan mötas av när de hälsar på.

Jag hade gärna velat skriva ett kort litet fint rim till den här presenten men fantasin tar stopp.
    Jag tänker någon typ av "välkommen-hem-dikt", gärna där altanen nämns. Ordet "välkommen" får gärna användas fler gånger utan att bli för uppenbart.

Någon som tycker om att leka med ord och som skulle vilja hjälpa mig lite på traven? :)
    Använd gärna er egen fantasi, ni behöver inte alls tänka så som jag gör.
    Tack för att hjälp!!

• Svar på tråden rim-hjälp. dikt till present. (blomsterarrangemang).
  • alexias mamma

Altanen är klar, och arbetet roligt var. Men vem, ska vi hälsa välkommen hem? Börja med oss så vi en härlig midsommar kan få förståss!

• alexias mamma

Ett simpelt hej, räcker inte riktigt för mej. Pampigt ska det vara och kanske kan detta besvara, drömmarna ni har om altanen som är klar. Nu kan ni alla hälsa välkomna, långt innan någon kan somna. Här vill vi från tidig morgon vara, så vi sedan alla måsten kan klara. Nu vill vi en trevlig midsommar ha, trevligt sällskap god mat dricka och att bara få va'!!

• alexias mamma

Oj glömde att hon fyller år... Då hade jag försökt få in det också. Ska jag skriva nått mer?? Hmm.... Tycker om att rimma hihihi

• Anonym

Du får gärna fortsätta att hjälpa mig :)

Svar på tråden rim-hjälp. dikt till present. (blomsterarrangemang).