• sny1

Tips på paj? Eller annat tillbehör?

Bjuder päronen på färskpotatis, grillspett, champinjonspett, gräslökssås, vitlökssås och sallad på lördag. Hade planerat västerbottenpaj till men när jag såg priset på osten så köpte jag ingen... Annat tips på liknande tillbehör som kan passa till maten? Göra champinjonpaj av svamparna istället? Blir det gott? Annat?

• Svar på tråden Tips på paj? Eller annat tillbehör?
  • M C

Har du chmpinjoner tycker jag det godaste är att lägga in dem i nån slags vinägrett och gröna örter.
    Eller så steker du på dem i vitlök och har på smörstekta små vitfranskor.

Men du det finns andra ostar som smakar som västerbottens. Norrglimt köpte vi till en bråkdel av priset och med samma smak.    

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • La Lola

Jag hade nog bara lagt till bröd och ost till det där.

Och efterrätt!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Leah1

Det lät gott med svamppaj, annars gillar jag lökpaj om man bara ska lite vid sidan om.

• Queenie70

Denna paj gjorde jag idag: Fylld med broccoli, soltorkade tomater, grillad paprika, fetaost och rödlök. Stanning gjord på ägg, grädde och en burk färskost med smak av vitlök och örter. Sjukt god.
  • Mynta

Mamma brukar göra en ostpaj med dels "vanlig" ost och sedan diverse ädelost. Har inget recept, men det går säkert att googla på!

Svar på tråden Tips på paj? Eller annat tillbehör?