• MariaaG

Plus efter insemination, fortsatt från tidigare tråd.

Här tänkte jag att vi kan följas åt med våra plus från den tidigare inseminationstråden!

• Svar på tråden Plus efter insemination, fortsatt från tidigare tråd.
  • Längtan 30

Tänkte att ja följer efter ja oxå, även om ja gärna håller koll i den andra tråden å stöttar/peppar. Däremot känns d fel att skriva om saker man oroar sig för, funderingar etc..

Grattis igen t plusset  

• Längtan 30

Tack! 

Än så länge märker ja inte så mkt, ibland lite illamående (utan att spy) som kommer å går, mens-/växtvärk å så vaknar ja oförskämt tidigt på mornarna hehe mellan 4:30 å 5:45 ungefär, lite tröttare än vanligt på dagarna men inte jobbigt trött ännu. Du då?

• Längtan03

Hej! Jag följer gärna med här också om det är ok, har inte varit aktiv i den andra tråden, men har följt er. Jag och min man har själva blivit gravida genom DI. lyckades på vårt 9:e försök. Är i v 11+4 nu.

• Längtan 30
    Längtan03 skrev 2012-06-23 08:39:02 följande:
    Hej! Jag följer gärna med här också om det är ok, har inte varit aktiv i den andra tråden, men har följt er. Jag och min man har själva blivit gravida genom DI. lyckades på vårt 9:e försök. Är i v 11+4 nu.
    Åh välkommen å grattis, skönt att snart va förbi v12 då oxå ju! Ja e bara i v4+3 så jättenygravid hehe, vi blev gravida på andra DI försöket i Danmark. Hur mår du annars?

• Längtan03

Tack Längtan 30 och grattis till er båda! Blir så glad när jag hör att andra lyckas också !!!! Jag mår rätt så bra. Har haft en del illamående, främst på eftermiddagen och kvällar, varit extremt trött, ömma bröst och känner mig lite uppblåst. Men det tar jag så gärna, är så glad över att vi äntligen har lyckats.

• MariaaG

Välkommen längtan03, ni har nästan samma namn :). Vilken klinik har ni varit på?

Jag har sen dag 11 känt mig yr och lätt illamående men har inte kräkts. Läste i en bok att de kvinnor som har illamående löper mindre risk att få missfall, så då är det ju bra!

Vi berättade för mina föräldrar igår, mamma blev helt till sig. Hon åt en smörgås som hon slängde iväg och började grina och skratta samtidigt :) (vi har ju försökt i fem år)

Nu försöker jag att inte oroa mig men det är svårt. Ska ringa mvc på måndag för att skriva in mig och be om tidigt vul. Ser man ett hjärta i vecka 8 så är chanserna mycket goda.

• Längtan 30

Tack, ja så känner ja oxå, visst blir ja glad för andra som försökt "hemma utan problem" oxå men blir lite extra varm om hjärtat när DI/makeinsemination varit inblandad. E du m i nåra "vanliga gravidtrådar" oxå? Ja gick m i nåra efter vårt plus, för inne i den andra inseminationstråden varken vill lr kan ja m att prata om tankar å funderingar. Ja minns fortfarande en ung tjej som gjorde heminsemination som gnällde över gravsymtom å sådär, d bara skar i hjärtat, nä burr för att inte visa hänsyn för andra!

Skönt att höra att du mår bra, för min del har d mest varit mer trött än vanligt, vaknar sjukt tidigt på mornarna, ömma bröst å uppblåstkänsla. Illamåendekänslor kommer smygande nån gång per dag, vissa dagar värre men tror d står i graviditetskalendern att d kan/kommer öka om 1-1½v. Blir spännande att se. ;) 

• MariaaG

Jag är inte med i någon annan gravidtråd eftersom vårt internet inte funkar och jag surfar på telefonen. Lite svårt att leta upp trådar då. När nätet kommer igång så kommer jag säkert leta upp någon.

Köpte en bok igår om graviditet. Den var på rea vilket jag förstår nu när jag läser den. Känns väldigt omodern i hur den beskriver män och kvinnor. Faktadelarna är bra, det övriga roar jag mig med att läsa högt för min man och skratta åt :)

• Längtan 30
    MariaaG skrev 2012-06-23 11:13:21 följande:
    Jag är inte med i någon annan gravidtråd eftersom vårt internet inte funkar och jag surfar på telefonen. Lite svårt att leta upp trådar då. När nätet kommer igång så kommer jag säkert leta upp någon.
    Köpte en bok igår om graviditet. Den var på rea vilket jag förstår nu när jag läser den. Känns väldigt omodern i hur den beskriver män och kvinnor. Faktadelarna är bra, det övriga roar jag mig med att läsa högt för min man och skratta åt :)
    Hihihihi, roligt m omoderna böcker!! Ja har inte köpt nån bok ännu men tror ja ska kolla upp om d finns nåra bra, plus en bok att fylla i hur barnet/barnen blev till. Hoppas ni snart får ordning på nätet å har en skön söndag!
Svar på tråden Plus efter insemination, fortsatt från tidigare tråd.