• Helle333

Cykelhjälm till 10-månaders

Jag köpte en cykelhjälm till dotra men den är alldeles på tok för stor, det är flera cm kvar innan hon kan använda den så jag måste försöka hitta en mindre. Hon har huvudomfång på 45,5cm nu. Har ni hittat en hjälm som passar barn med det huvudomfånget? Isåfall var? Självklart söker jag en hjälm med grönt spänne

Tacksam för svar!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-22 19:50
    Hjälm beställd. Tack så mycket för hjälpen!!!

• Svar på tråden Cykelhjälm till 10-månaders
  • Lumo

Om jag inte minns fel ska inte småbarn ha hjälm eftersom de är för tunga för deras nackmuskler. Minns dock inte hur länge detta gäller.

• Eleonor01

Vi köpte en hjälm på sportson som endast väger 167 g just för att de ej ska kännas i nacken för dem. Kolla där!

• Coyote

Vi köpte en ställbar på team sportia, den väger lite och har såklart grönt spänne. I och med att man säljer cykelstolar för så små barn så finns det självklart hjälmar för de små också.

• Helle333
    Lumo skrev 2012-06-22 17:21:32 följande:
    Om jag inte minns fel ska inte småbarn ha hjälm eftersom de är för tunga för deras nackmuskler. Minns dock inte hur länge detta gäller.

Jag tror nog jag letar vidare istället för att sätta henne i cykelstolen utan hjälm. Jag är ju inte ute efter en flerkilos hjälm, jag är ute efter en lätt barnhjälm som är till för dem yngsta
  • Helle333
    Eleonor01 skrev 2012-06-22 18:51:05 följande:
    Vi köpte en hjälm på sportson som endast väger 167 g just för att de ej ska kännas i nacken för dem. Kolla där!

Tack-. Jag får ta en sväng förbi där när jag ska inåt stan nästa vecka.
  • Eleonor01

kollade precis i hjälmen. Den vägde visst 190 g å e storlek 45-50. Vi köpte vår när han var nio månader så den borde ju passa ert barn med. Det finns ju kuddar i hjälmen också för att kunna justera storleken. Hoppas ni hittar nån!

Svar på tråden Cykelhjälm till 10-månaders