• Copyjulia

Magen växer inte.

När jag var i v 12-13 fick jag en svag liten rundning av magen. Nu är jag i v 19 och den har inte blivit det minsta större. Har hört att en del inte får magar förrän bortåt v 25 men det som oroar mig är att det ju faktiskt dök upp en pytteliten mage för ca 7 veckor sedan men att den sedan som sagt inte blivit ett dugg större. Är rädd att fostret inte växer som den ska. Någon som har haft liknande?

• Svar på tråden Magen växer inte.
  • Haushinka

Bebisen växer säkert "inåt" kroppen! Det är inte alla som får stor utåtmage.

• isis bianco

Snart tid för rul väl? Fråga din barnmorska också! Tror absolut inte att det är någon fara, som tidigare sagts så växer säkert bebisen inåt istället.

• LillaLivetIMagen

I början är det ofta tarmarna som är svullna och inte bebisen som gör magen putande. Svullnaden går sedan ner och bebismagen på mig kom runt vecka 20

• Copyjulia

Jo jag var jättesvullen typ v 7-11 men det gick ner (såg mest ut som gaser, vilket det väl var också antar jag). Jag är ju i v 19 nu så de svullna tarmarna borde ju ha lagt sig, har kvar exakt samma lilla put som kom i v 13. Inte ett dugg större. 

Ska på UL på tisdag så då får jag väl veta. När jag gjorde UL i v 13 såg allt bra ut förutom att moderkakan var totalt föreliggande. Är lite orolig att den inte funkar ordentligt och ger fostret det den behöver. 

• Copyjulia
    LillaLivetIMagen skrev 2012-06-23 13:01:03 följande:
    I början är det ofta tarmarna som är svullna och inte bebisen som gör magen putande. Svullnaden går sedan ner och bebismagen på mig kom runt vecka 20
    Gick det snabbt när magen väl började komma? Hade du ingen mage alls innan v 20?
  • Rocktroll

Jag var t.om större innan än vad jag är nu i v 18 snart. Men jag var så svullen att nu när babymagen börjar komma fram så har magen ändrat form helt. Är säkert ingen fara alls för att för 7 veckor sedan är det inte så troligt att det var babymagen utan den har kommit nu först :)

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • LillaLivetIMagen

Ne det gick inte fort, jag har varit väldigt liten hela tiden och sen ändrar magen form och växer uppåt och kan i vecka 27 uppfattas som mindre än i vecka 23 så du behöver absolut inte oroa dig

• Copyjulia
    Rocktroll skrev 2012-06-23 13:21:41 följande:
    Jag var t.om större innan än vad jag är nu i v 18 snart. Men jag var så svullen att nu när babymagen börjar komma fram så har magen ändrat form helt. Är säkert ingen fara alls för att för 7 veckor sedan är det inte så troligt att det var babymagen utan den har kommit nu först :)
    Jo det är exakt samma lilla put som i v 13. Hade också supersvullen mage innan v 11 ungefär men det lade sig som sagt. Putet ser helt annorlunda ut än när jag var uppsvullen. 
  • MammaTillEnStjärna

Den kommer! Min mage kom i vecka 20 och då kunde jag bara se och känna en liten bula när jag låg på rygg.

• sanna87

Jag fick ingen synlig kula förrän runt vecka 30 :O Det är så olika, det beror ju på hur bebisen ligger också. Och som flera har skrivit är det "svullnad" i början, det är ju inte själva bebisen som tar upp massa plats.
    Den kommer, var så säker, :)  

Svar på tråden Magen växer inte.