• erienl01

Hyra bil i Italien - vart åker vi?

Hej!

Jag och sambon ska till Italien om ett par veckor. Vi har egentligen bara bokat flyg, till och från Rom. Det blir några turistiga dagar i Rom först såklart, det får man inte missa, men sen hade vi tänkt att hyra bil och åka runt i ca 10 dagar, för att sedan åka till Rom och vidare hem igen. Så frågan är, vart i Italien borde vi åka? Vi har inte bokat något än, och knappt ens tittat för att vara ärlig, så alla förslag är välkomna.

• Svar på tråden Hyra bil i Italien - vart åker vi?
  • Adela

Å jag slår ett slag för Turin där bor jag och älskar verkligen staden men ligger i norr ni kanske tänkte mer påå södra delen? Milano och gå på alla större modehus och titta är en tjusning som jag ägnar mig åt ibland även om jag inte shoppar så är det roligt. Venedig finns hur många små pitoreska byar som helst bara man vågar ta av från de större vägarna. Trevlig resa

• erienl01

Vi har inte tänkt alls mer än ett par dagar i Rom... ska absolut kollas upp, tack för tipset!

• grodan134

Åk till venedig tycker jag, där är det väldigt vackert. Jag ska dit för andra gången i september.

• lotties

Amalfikusten, sorrento. Fantastiskt fint att köra där!

• erienl01
    lotties skrev 2012-06-24 22:30:29 följande:
    Amalfikusten, sorrento. Fantastiskt fint att köra där!
    Har bokat ett hotell i en stad lite övanför Neapel... sen åker vi väl neråt lite också... kanske hamnar där med :)
  • erienl01

Nu är vi hemma igen efter två härliga veckor. Efter Rom blev det två nätter i Sorrento, sen åkte vi amalfikusten och stannade tre nätter i Salerno. Sen blev det över till andra sidan landet och två nätter i en liten stad som hette Barletta. Sist blev det 4 nätter i Pescara. Upplevt mycket, men samtidigt skönt att vara hemma nu också. Det var riktigt varmt där nere! haha.

Svar på tråden Hyra bil i Italien - vart åker vi?