• Anonym (Snart tandlös?)

HJÄLP! Mina tänder känns lösa???

Kan någon stilla min oro....

Jag är ca 30 år och har inte direkt ngn dålig munhygien. Har lite problem med tandsten pga en tråd bakom tänderna.

Var hos tandläkaren förra veckan och tog nya röntgenbilder tand, lagade en osv. 

Grejen är att jag upplever nu att vissa av mina tänder känns lösa?!?! De liksom vickar till när man petar på dem med tungan. Håller jag på att tappa dem???????

Men jag tänker för att lugna mig själv att OM jag hade någon förestående tandlossning så borde väl tandläkaren informerat mig om det när jag var där????  

Men jag är sjukligt orolig ändå. Har en tid på onsdag hos tandläkaren igen, ska givetvis delge honom min oro. Men tills dess, är det någon som har en idé vad det kan vara??

Har lite trångt pga visdomständer som ska dras ut också, kan det påverka.

Usch har sån ångest, vågar knappt äta mat för att när jag tuggar på lite segare grejer, typ kött så känns det som om tänderna vickar till på vissa ställen.

OBEHAGLIGT!!! 

• Svar på tråden HJÄLP! Mina tänder känns lösa???
  • Anonym (Snart tandlös?)

ingen? :(

• KlaraBella

Har vart med om samma grej, brukar få så när jag varit hos tandläkaren.
    Ofta är det så att de rengör i munnen, kör med tandtråd, slipar tandsten och sen borstar så blir det ju lite mellanrum mellan tänderna, tror det kan påverka.
    Du kan ha någon inflammation också, är tandköttet väldigt svullet kan det nog också kännas som tänderna är lösa.

Kan inte prata för dig, men det har hänt mig flera gånger och jag har trott att tänderna ska ramla ut på mig, men de "fastnar" efter ett tag igen! :)
    Kanske ska tillägga att jag också har stora problem med tandsten, kanske det kan påverka också?

//en som springer hos tandläkaren flera gånger om året

Svar på tråden HJÄLP! Mina tänder känns lösa???