• Mandarina

Lön för butiksjobb - timlön?

Behöver er hjälp.. har försökt googla men hittar inga siffror - man måste vara medlem i handelsanställdas förbund för att kunna se det.

Vad ligger lönerna på butiksjobb? Detta är en liten klädbutik jag ska jobba i, är 33 år gammal och har tidigare erfarenhet från liknande i flera år. Nu har jag dock inte jobbat i butik på flera år så jag minns inte lönerna. Någon som vet??   

Vi har inte diskuterat lön ännu och jag känner att jag vill veta vad de ligger på innan vi går in på lönesnacket.. nu är detta en liten butik så det kanske inte följer fackets riktlinjer, vad vet jag... men kan ändå vara skönt att veta vad timlönen ligger på ungefär...

Tack på förhand! :)    

• Svar på tråden Lön för butiksjobb - timlön?
  • Blöjor111111

110-120 i h skulle jag tro.

• lillnosie

110kr är det för 2 års erfarenhet. 

• Ineedanick

Jag hade 110:- när jag jobbade inredningsbutik. Det var lite erfarenhet inkluderat i det

• Mandarina

ok då bör jag räkna med 120 kr/h iallafall med tanke på att jag har rätt så mkt erfarnehet från butik...

• Mandarina
    jådåsåatt skrev 2012-06-24 11:06:27 följande:
    Har du mer än tre års erfarenhet ska du ha 127 kr i timmen.
    ok, har provjobbat idag och de vill ha mig för extra timmar nu över sommaren , tjohoo!! Det blir som ett extrajobb vid sidan av mitt jobb som jag har... och jag har ju lätt över 3 års arbete... så då kan jag alltås kräva iallafall 127 kr timman... på helger e det väl nån OB oxå va??
  • lillnosie

Efter 18.15 får du Ob, minns inte riktigt vilken procent, kan vara 75% lördagar efter 12 är det 100% Ob och på söndagar hela dagen är det 100% också :)

• jådåsåatt

Vardagar: efter 18.15 är det 50% och efter 20 är det 70%.
    Lördagar efter 12 och hela söndagar: 100%

• Mandarina

ok nu har vi pratat om lön... och hon sa nåt om att hon skulle lägga mig i klass3...den högsta klassen...med tanke på ålder och erfarenhet, hon går efter handels.....hm.. måste ju vara att jag får så mkt det går att få ....eller, nån som vet?
    Hon hade inte siffrorna ii huvudet... 

• Queen of all

Men du behöver inte vara medlem i Handels för att  få reda på vad som gäller. Hittar du inte det på internet så ring till Handels vetja!!

Svar på tråden Lön för butiksjobb - timlön?