Vad är min knivhuggssmärta i vänstra övre delen av ryggen?
Hejsan!
Som rubriken lyder. :P
Har i några dagar haft känningar i samma nämnda del av ryggen, samt haft riktig molvärk i hela övre ryggen efter att ha jobbat ståendes, diskat mm mm. (Brukar alltid få denna molvärk så.)
Igår spelade jag en runda golf, som gick ovanligt bra. Redan innan rundan hade jag mer känningar i övre vänstra ryggen, men bestämde mig för att spela ändå. Efter rundan var jag bara lite stel, för att sedan på kvällen börja få riktigt sjukt ont i den ovan nämda delen av ryggen. Kunde inte skratta i sällskapet jag var hos ens. Knivhugg! Senare när jag skulle lägga mig i sängen, kunde jag inte lägga mig ner. Knivhugg på knivhugg i ryggen. Min sambo försökte hjälpa mig ner i sängen. Gick ej. Slutade med att jag försökte somna sittandes. Jobbigt dock när jag inte ens kunde andas ut ordentligt utan att få ont.
Vaknade lite då och då på natten av smärta då jag lyckats lägga mig ner i sömnen. Vaknade på rygg i morse, och kunde inte resa mig upp. Knappt vända mig om. Lyckades dock rulla ur sängen på nåt vänster, för att sedan stå upp smärtfri. När jag sedan börjar gå får jag knivhuggen igen gång på gång när jag inte bara går helt spikrak rakt fram. Så fort jag vrider mig det minsta åt nåt håll. Satte på mig en nack-krage, och kan fungera lite bättre med den. Gör s....tans ont att nysa exempelvis. Kan inte sträcka på mig för att få en bra hållning. Kan sitta ner och inte röra mig överdrivet, samt böja på benen och ländryggen om jag ska ta upp något från golvet, men kan knappt ta på mig en tröja.
Har inte tagit någon tablett ännu, eftersom jag bara får dessa knivhugg när jag gör något. Sitta still kan jag ju, och förflytta mig framåt på nåt sätt. Tror dock inte att Alvedon eller Ipren kan bita på denna värk...
Vad är detta??
Kan tillägga att jag gjorde en magnet-röntgen för drygt två år sedan, efter att jag ramlat av en häst. Röngen visade att jag hade en "förändring i kota c5-c6", men inget diskbråck. Kan detta nu ha blivit ett bråck, eller är det bara ett ryggskott?
Hur som helst, någon som vet vad ska jag göra? :S