• Titan

Lisberg-häfte eller åkpass?

Skall åka till Lisberg om ca 2 veckor och undrar vad man skall köpa-Lisbergshäftet eller åkpass?Det kommer vara 2 barn, 4 samt 6 1/2 år, jag och mormor. Jag och mormor kommer inte åka med på alla attraktioner utan barnen kommer åka en del själva. Dessutom tror jag 6 1/2 åringen kommer vilja åka mer än 4 åringen.

Skall man köpa åkpass till honom och häfte till oss andra?Blir ju isåfall ganska dyrt för då måste vi ju förmodligen köpa 2 häften samt 1 åkpass för jag tror inte att 1 häfte räcker. Hur han ni andra gjort som vart på Liseberg med barn i samma ålder?

• Svar på tråden Lisberg-häfte eller åkpass?
  • Vinxen

För det första får ju inget av barnen åka speciellt mycket eftersom dom är för korta. Så jag hade helt klart köpt häften. Barnattraktionerna kostar inte så många biljetter och dessutom tror jag inte dom åker så mycket att ni tjänar på åkband.

• Majsan70

Det finns speciella åkhäften för barn under en viss längd så de kan åka de attraktioner som är till för just dem.

• Titan

4 åringen är i och för sig 110 cm så hon åker samma som 6 åringen, men jag tror inte 6 åringen är alltför våghalsig så han vill nog inte åka tex  Lisebergsbanan.Då kanske det räcker med 2 st häften för oss alla 4 att dela på?

• Busbellan

Vi ska till Liseberg på onsdag och min 4-åring (snart 5) kommer absolut få åkpass, der t tjänar man in ganska fort om det inte är för mycket köer. Är barnet bara 110 cm så får de ju åka många karuseller

Mamma till Nora, August och Ella
  • Majsan70
    Titan skrev 2012-06-24 14:46:38 följande:
    4 åringen är i och för sig 110 cm så hon åker samma som 6 åringen, men jag tror inte 6 åringen är alltför våghalsig så han vill nog inte åka tex  Lisebergsbanan.Då kanske det räcker med 2 st häften för oss alla 4 att dela på?
    Man kommer inte jättelångt med häften..jag hade satsat på två små åkband till barnen och ev. ett häfte om ni vill åka.
    16 biljetter i ett häfte bara.
  • Titan

Men hinner man åka så mkt, det är väl enorma köer?vi kommer vara där tors altn fre 5-6 juli.

• Majsan70
    Man hinner alltid åka mycket!Titan skrev 2012-06-24 15:30:25 följande:
    Men hinner man åka så mkt, det är väl enorma köer?vi kommer vara där tors altn fre 5-6 juli.
    Klart man hinner åka. Det är ju en heldagsgrej! Jättestor park med massa skoj där man kan fördriva hur mycket tid som helst.
    Har du ens kollat hur många attraktioner där finns? Typ 20 åkattraktioner för barn i din ålder. Åkband brukar bli det bästa.
  • Titan
    Majsan70 skrev 2012-06-24 15:50:00 följande:
    Klart man hinner åka. Det är ju en heldagsgrej! Jättestor park med massa skoj där man kan fördriva hur mycket tid som helst. Har du ens kollat hur många attraktioner där finns? Typ 20 åkattraktioner för barn i din ålder. Åkband brukar bli det bästa.

Jotack jag är från Gbg och har hängt åtskilliga dagar på Liseberg både som barn å ungdom.Dock vet jag att köerna var enorma å att vi inte alltid hsnn åka allt vi ville,förutom vid säsongstart innan alla turister kom. Men nu är det många år sedan sist och de har fler antalbesökare än tidigare,därför undrar jag ifall man verkligen hinner åka så mkt.
  • Emma3

Hej! Var på Liseberg i början på maj med två barn ett snart 3år och en 5 åring. 5åringen är över 110 men är heller inte så våghalsig. Vi köpte varsitt åkpass mini till dom kostar 195 kr styck. Ett häfte med 16 åkkuponger kostar 290kr.
    Sen får ni kolla på hur många ni måste åka med på om ni skall köpa ett häfte elr åkband till er men ett åkband till vuxen kostar 310kr så alltså bara 20kr mer än ett åkhäfte.

♥ Våra underbara barn! Leo-07 ♥ Wilma-09 ♥
Svar på tråden Lisberg-häfte eller åkpass?