• Celest

Namn på svensk/latino?

Behöver namnförslag sim fungerar på både svenska och spanska utan att låta konstigt!
    Mannen är från Sydamerika och jag vill att namnet ska spegla båda kulturerna.

Funderade på Jennifer till en tjej eller är det WT?!

Kom gärna med tips på både kill och tjej namn

• Svar på tråden Namn på svensk/latino?
  • Pompeia01

Jennifer är ett sött flicknamn, och jag skulle absolut inte klassa det som WT. Däremot kanske lite ute just nu - det var modernt på 70-talet - men det behöver man ju inte bry sig om. Om det funkar på spanska har jag dock ingen aning om...

Alltså, jag tror att det blir svårt att hitta namn som har exakt samma form på spanska som på svenska, om det ens finns några sådana namn. Men det kanske inte gör något att den spanska formen skulle vara Ricardo om pojken heter Rickard, Marco om pojken heter Marc, eller Fredrigo om pojken heter Fredrik. Eller..? Du måste fråga din man vad han tycker om det! 

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Margaux

Min heter León!

Aurora, Alexandra, Silvia, Monica, Christina, Adriana..... Det finns ju hur många som helst...... Mariana, Daniela....

Är det en tjej eller? 

• Gabuski

Jennifer är Jättefint och fungerar bra på spanska. Min bonus heter det, min man är från Sydamerika.

Våra barn är svensk-sydamerikanska och heter Patricia, David, William, Gabriella och snart får vi en Miranda.

• gemigsinnesro

Min tjej som är 1.5 år heter Jennifer.  Urgulligt tycker jag och bara bra att inte var och varannan människa heter det. Om det är WT eller inte struntar jag högaktningsfullt i.

• Celest

Ja jag känner också att Jennifer är lite omodernt nu men det är ett plus, inte ens namn som alla andra heter, men känns inte klockrent!

Aurora och Gabriella va ju jätte fint!!

Gillar Estelle också men det går ju bort efter prinsessan för min del.

Vi vill gärna ha ett namn som inte "skriker" sydamerikan utan ett ganska neutralt som ändå fungerar för hans släkt.

Vi vet ännu inte vad det blir och det är jag som är namnväljaren här eftersom det blir hans efternamn fick jag välja fritt :)

• Sladdis

Snart kommer min son till världen och han ska heta Matteo. Tänker att det skulle kunna fungera även i spansktalande land.

• Tjolinti

bra tråd. Min gubbe är från Chile och jag sa till honom häromdagen om han inte visste några bra namn som speglar hans kultur lite som barnet kan ha i mellan namn. Inte för att barn är planerade men OM, och tilltalsnamnen är redan bokade ifall ifall det blir barn i framtiden :)

• Celest

Tack men det senaste förslaget känns väl off topic. Förutom några i början.

• Margaux

Får du en pojke så tycker jag Mateo är jättefint! David är ju ultra klassiskt men funkar alltid!
    Javier är också fint och Jonathan.
    Kristian funkar på båda språk också och Eric...... 

Svar på tråden Namn på svensk/latino?