• Kreolskan

Målade tånaglar - snyggt?

Kan inte bestämma mig för vilken inställning jag har till målade tånaglar. Ska på en tillställning och har köpt ett par höga klackskor i guldfärg med öppen tå. Ska jag ha samma lack på tånaglarna som på fingernaglarna? Är det snyggt med målade tånaglar överhuvudtaget? Är det tantvarning? Jag är 33 år.

• Svar på tråden Målade tånaglar - snyggt?
  • Kreolskan

Ja precis och där kommer vi osökt till mitt problem. Vad tycker jag? Fler som tycker?

• Mrs Vader

Klart det är snyggt! Gärna någon klar sommarfärg. Ska du ha olika färg på tår och fingrar så tycker iaf jag att man ska ha en mer diskret färg på tårna och en starkare på fingrarna.

Inte tantvarning för fem öre. Jag tycker omålat ser urtåkigt ut men det är ju en smaksak =)

• Kreolskan

Jag kommer att ha någon typ av nougatbrun lack på fingrarna. Samma på tårna då eller?

• liten giraff

Tycker det är snyggt, somrigt och fräscht. Har ett väldigt ljust rosa på nu. Föredrar själv matta färger utan glitter eller skimmer :)

• Mrs Vader
    Kreolskan skrev 2012-06-24 20:35:49 följande:
    Jag kommer att ha någon typ av nougatbrun lack på fingrarna. Samma på tårna då eller?
    Nä det tycker jag inte, ta något ljusare kanske i samma färg =) jag har pärlemorskimmer just nu, lite sådär rosavitt du vet. Tycker det passar till alla andra färger =)
  • La Lola

Ja det är snyggt om fötterna är välskötta!

Samma färg på tånaglar o naglar.

Tycker inte att det är tantvarning.
    Tanter målar knappast tånaglarna.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kreolskan
    Mrs Vader skrev 2012-06-24 20:39:05 följande:
    Nä det tycker jag inte, ta något ljusare kanske i samma färg =) jag har pärlemorskimmer just nu, lite sådär rosavitt du vet. Tycker det passar till alla andra färger =)

Rent av bara blanklack kanske?
  • Mrs Vader
    Kreolskan skrev 2012-06-24 20:42:03 följande:
    Rent av bara blanklack kanske?
    Ja det är också snyggt. Det måste inte vara färg. Alternativt ta blankt på fingrarna och det andra på tårna
  • Kreolskan
    La Lola skrev 2012-06-24 20:41:57 följande:
    Ja det är snyggt om fötterna är välskötta!

Samma färg på tånaglar o naglar.

Tycker inte att det är tantvarning.
    Tanter målar knappast tånaglarna.

Hehe, nä de kanske inte målar tånaglar! Tycker att mina fötter är välskötta, somriga och fina, alltid välfilade och mjuka. Annars hade jag aldrig köpt med öppen tå. Hu!
Svar på tråden Målade tånaglar - snyggt?