• Anonym (Tjejen)

Sår på snoppen efter sex?

Min kille har fått två sår på snoppen, på insidan av förhuden. Han säger att de kom efter vi hade haft sex för två månader sedan. De hade börjat läka men nu har de gått upp igen. Han hade liknande sår för många år sedan, de kom också efter sex med mig. Sedan började han tvätta av sig noga efter sex och problemen försvann.

Vad tror ni det beror på? Han påstår att det är jag som är frätandeSkäms.

Någon som har varit med om samma sak?

Någon som har tips om salva?

(Han har haft kondylom för många år sedan men det här ser annorlunda ut. Det är platta sår, inte blåsor/vårtor, och svider inte och vätskar inte, men stället de sitter på är ju alltid lite fuktigt så det är väl därför det tar tid att läka. Jag har vad jag vet inte svamp och tror inte det här är det heller. Jag utgår från att vi inte har varit med några andra på över 10 år.)

• Svar på tråden Sår på snoppen efter sex?
  • Anonym (Hej)

Kondylomvårtor ser olika ut! En del är små hudflikar, andra ser ut som vanliga vårtor och vissa är platta. Han kan ju kolla upp det, ifall det skulle vara kondylom eller något annat :)

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (Hej) skrev 2012-06-24 21:12:41 följande:
    Kondylomvårtor ser olika ut! En del är små hudflikar, andra ser ut som vanliga vårtor och vissa är platta. Han kan ju kolla upp det, ifall det skulle vara kondylom eller något annat :)
    Ja fast det här ser verkligen ut som sår, typ att huden har gått upp lite på två ställen. Fast inte hudflikar utan mer som att huden har blivit väldigt tunn. Typ lite som sår som man kan få i munnen, fast utan blåsor.

Jag ska få iväg honom till läkare om det inte läker. Har googlat runt lite och det verkar som att man kan få sår av "slitage", alltså utan att det är smitta inblandad.
  • Anonym

Jag rekommenderar ett besök hos doktorn, kan var "skavsår" men kan också vara tex herpes.

• Anonym (Tjejen)
    Anonym skrev 2012-06-24 21:18:58 följande:
    Jag rekommenderar ett besök hos doktorn, kan var "skavsår" men kan också vara tex herpes.
    Nja har googlat herpes och det har helt andra symptom. Det här har inte varit några blåsor och svider inte.

Men jag undrar om nån mer har upplevt att killen får sår av "klimatet" i slidan?
  • Anonym
    Anonym (Tjejen) skrev 2012-06-24 21:22:26 följande:
    Nja har googlat herpes och det har helt andra symptom. Det här har inte varit några blåsor och svider inte.

Men jag undrar om nån mer har upplevt att killen får sår av "klimatet" i slidan?

Det är inte alltid blåsor utan kan se ut som sår eller sprickor...tro mig, jag vet...
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym skrev 2012-06-24 21:24:57 följande:
    Det är inte alltid blåsor utan kan se ut som sår eller sprickor...tro mig, jag vet...
    Fast det känns väl? Och går över efter ett tag? Det jag har läst om herpes är att det har ett förlopp, från att det börjar sticka till att det läker ut. Här är det mer som sår som försöker läka men går upp av friktion och av att det inte är riktigt torrt under förhuden.
  • TheFamily

Det är inte svamp han har fått då? Du har set isåfall också, smittar fram och tillbaka.

• Filipis

Alltså man kan ju få typ skavsår..att det blir lite frasigt. Men då har man sexat järnet länge:)

• Anonym (Tjejen)
    TheFamily skrev 2012-06-24 21:56:36 följande:
    Det är inte svamp han har fått då? Du har set isåfall också, smittar fram och tillbaka.
    Nja tror inte det är svamp, men vet såklart inte säkert. Jag har blivit undersökt väldigt mkt pga IVF senaste månaderna, och man kan tycka att de borde ha upptäckt svamp i så fall. Hade svamp en gång för ca 3 år sedan så jag vet hur det ser ut på mig.
    Filipis skrev 2012-06-24 22:03:32 följande:
    Alltså man kan ju få typ skavsår..att det blir lite frasigt. Men då har man sexat järnet länge:)
    Sexat järnet har vi verkligen inte gjort på sista tidenSkäms. Han har fått fixa utlösning själv regelbundet (inför IVF) och jag har varit inblandad också men tycker jag har varit försiktig.
  • vadsomhelst

Tjena. Känner igen mig jättemycket i det här. Har också haft kondylom när jag var yngre, nu får jag slitage-sår på  förhuden som  återkommer....

Kan också säga att jag har varit i kontakt med läkare i flera år angående detta och har provat flera olika saker.

Det som jag har kört med nu är att tvätta med oparfymerad duscholja istället för tvål när jag duschar. Och efter duschen smörjer jag in förhuden med ett tunt lager vaselin.
    Det fungerar bra ett tag, men om jag har sex typ två gånger i rad så kommer "såren" oftast tillbaka.
    SJUKT frustrerande. Har ni kommit på någonting?

//A

• Anonym (Tjejen)
    vadsomhelst skrev 2014-03-05 03:01:41 följande:

Tjena. Känner igen mig jättemycket i det här. Har också haft kondylom när jag var yngre, nu får jag slitage-sår på  förhuden som  återkommer....

Kan också säga att jag har varit i kontakt med läkare i flera år angående detta och har provat flera olika saker.

Det som jag har kört med nu är att tvätta med oparfymerad duscholja istället för tvål när jag duschar. Och efter duschen smörjer jag in förhuden med ett tunt lager vaselin.
    Det fungerar bra ett tag, men om jag har sex typ två gånger i rad så kommer "såren" oftast tillbaka.
    SJUKT frustrerande. Har ni kommit på någonting?

//A

Hej! Min kille gick till läkaren efter ÅR av påtryckningar från min sida. Det visade sig att han hade lichens och han fick en stark kortisonsalva för det. Gjorde först en kur som var rätt lång (månader) och nu använder han bara salvan när problemen börjar komma tillbaka, vilket är väldigt sällan. Typiskt för lichens är att huden blir väldigt tunn och vitaktig.
  • jörgen01

hej!
    när jag vaknade tisdags morse hade jag ett brännmärke ( typ som när man gör bög testet, suddar med ett suddgummi på handen )  på snoppen. Det svider och försöker få en skorpa men det är ju svårt eftersom den växer och minskar hela tiden. Såret är nu dubbelt så stort och jag har fått två liknande, dem har börjat med en blåsa som jag sedan har tryckt hål på och då har det blivit det här brännmärket igen. Vad kan det vara ?!

Helgen innan detta hände hade jag sex med min flickvän och hon var väldigt torr den helgen om det kanske är skavsår bara?! 

• sskstudenten

Kondylom är en könssjukdom som du ALLTID bär på efter smittotillfället, symtom kan uppstå lite då och då. Du kan tyvärr inte bli av med kondylom, utan bär alltid på det.

du som tjej kan blivit smittad också men dina "utslag" kan sitta i slidan och inte synas. därför kan de uppstå på killen efter sex igen.

Bäst är om ni båda behandlar er med någon kräm som ni får hos läkaren och avstår från sex.

Kondylom ligger latent (gömt) i kroppen och behöver nödvändigtvis inte blossa upp. Men om den ena av er har blåsor/sår eller blomkålsliknande utslag får den andra det någon dag efter sex.

När du ej har symtom av utslag, så smittar du inte!

• MysKrille

Förhud är känsligt. Att få sår under förhuden måste inte vara sjukdom, men kan vara. Vi män reagerar på för mycket omsorg och tvätt av ollon och under förhud. Reaktioner på vad vi äter som exempelvis nötter kan resultera i sår på ollonet. Goldens GNLD har en produkt som hette Skin care lotion förut. Nu något liknande. Den fungerar suveränt bra att få ordning under förhuden. Just nu provar jag barnsalva utan parfym. Den får det också att läka bra, tror den heter Idomin. Det är viktigt att man sköter huden under förhuden för det är onödigt fuktigt där. En salva som föreslaget hjälper upp det. Det är samma i ljumskar och mellan tårna. Har ni inte problem redan nu så får ni så småningom. Man blir ju liksom inte yngre med åren. Salva mot svamp är bra att ha hemma. Svamp i ljumskar och mellan tårna är vanligt. Finns receptfritt på apoteket. Idomin finns överallt. Kvinnor har en sur miljö i slidan. Att bara låta den droppa av efter ett samlag kan resultera i småsår. Bättre är att smörja med Idomin eller tvätta av med vatten och sedan smörja med mild hudsalva.

• Messie00

Det är skavsår jag har själv varit med om det flera gånger. Och det svider så in i hvete. Tar några dagar så är det lugnt igen. För mig brukar det ske om man tar i för hårt i början. Då blir det svullet som en tomat och ett eller flera små sår. På samma ställe. Jag brukar använda en salva som är smärtstillande, kommer ej ihåg vad den heter. Något med X i början. Men ha inte samlag efter det på engång. Då det blir smärtstillande för partnern också. Ha det king

Svar på tråden Sår på snoppen efter sex?