• Anonym (pinsamt)

Hur bajsar ni ljudlöst på offentliga toaletter där många kan höra?

Ja, om man går på en toa där många kan höra vad man gör - t.ex. i en lågmäld restaurang, på ett kontor eller hemma hos någon - hur gör ni om ni behöver bajsa? Lukten är ju en sak, men HUR bajsar man ljudlöst?!
    Skäms ihjäl om någon hör vad jag gör...

Och får ont i magen bara jag tänker på att behöva gå på en sån toa...

• Svar på tråden Hur bajsar ni ljudlöst på offentliga toaletter där många kan höra?
  • Anonym (Plumspapper)

Plumspapper (toapapper i toan, på vattnet) och så sätter man på kranen.

• Anonym (pinsamt)
    Anonym (Plumspapper) skrev 2012-06-24 21:18:07 följande:
    Plumspapper (toapapper i toan, på vattnet) och så sätter man på kranen.
    Okej, plumset kan man göra så med, men hur gör man med luften?
    Alltså, det är ofta så för mig att det är blandat med luft så därför kan det komma oväntat pruttljud mitt i bajsandet... 

Liksom lite explosivt!
  • Anonym (Plumspapper)

Kranen, annars är det väl inte mycket man kan göra, kanske sätta på hög musik, beroende på var man är.

• Anonym (bajsa hemma)
    Anonym (pinsamt) skrev 2012-06-24 21:16:43 följande:
    Ja, om man går på en toa där många kan höra vad man gör - t.ex. i en lågmäld restaurang, på ett kontor eller hemma hos någon - hur gör ni om ni behöver bajsa? Lukten är ju en sak, men HUR bajsar man ljudlöst?!

Skit innan du går hemifrån, problem solved. 

ALLA (friska) människor bajsar. Varför är det så pinsamt och tabu?

Själv är jag sån att jag har jättesvårt att hålla mig för skratt när jag eller någon annan pruttar, så när jag sitter på toa och det kommer en liten prutt, antingen från mig själv eller någon annan (om jag är på en toa tex på restaurang), börjar jag asgarva.. haha
  • Anonym (ljuddämpare)

Om jag vet med mig att det är luft med så sätter jag papper mot hålet som en slags ljuddämpare/reglage för hur mycket luft som ska passera och i vilken hastighet), sätter mig så det blir så "öppet" som möjligt (typ lutar mig lite framåt med skinkorna brett isär) och så håller jag tummen att luften är det som kommer först
    Ibland kan det kännas som det kommer komma ut annat men då kniper jag igen litegrann, väntar lite så den "glider tillbaka" in litegrann sedan inväntar ajg på att nästa portion luft vill komma fram.
    Efter en stund reser jag upp ryggen successivt och känner efter, känns det lugnt är det bara att bajsa som vanligt (för mig)

Tror faktiskt inte det slagit fel en enda gång.
    Man känner sig som en jävla idiot dock.

Plumspapper och kran går att kompletteras med. 

• Anonym (;))

Jag gör alltid så att jag lägger papper i toan så att plumset inte hörs, sedan sprayar jag lite parfym efter mig som jag alltid har med i väskan. Och om luft behöver komma ut så ser jag till att tajma det så att jag hostar eller harklar mig samtidigt. Men detta är alltså bara om det är toaletter där folk kan förstå att det är jag som var där inne eller om det är toaletter med liksom mellanrum vid dörr och väggar så det inte är så värst privat ;)

• Anonym (K)

Jag brukar göra likadant som de som skrivit innan; papper mot plumsljudet!

Om jag känner att luften behöver komma ut, alltså prutta, lutar jag mig framåt så att skinkorna liksom åker isär och så pyser det bara litegrann ;) Haha, det låter helt sjukt men det funkar faktiskt! 

• Anonym

Tycker du att det luktar kan du ju alltid skynda dig att spola ned det första fort som f-n, och sen ta en ny omgång så slipper det ligga kvar minimalt med tid.

• undine
    Anonym (pinsamt) skrev 2012-06-24 21:16:43 följande:

Alla går väl på dass?
    Jag lägger ofta lite papper i toan på offentliga toaletter för jag vill inte det ska stänka upp toavatten i baken på mig när bajset trillar ner. Det dämpar även ljudet.

Annars skiter jag i vilket, bokstavligt nog :D
    It's nice to be important, but it's more important to be nice!
  • undine
    Anonym (K) skrev 2012-06-24 23:37:52 följande:
    Jag brukar göra likadant som de som skrivit innan; papper mot plumsljudet!

Om jag känner att luften behöver komma ut, alltså prutta, lutar jag mig framåt så att skinkorna liksom åker isär och så pyser det bara litegrann ;) Haha, det låter helt sjukt men det funkar faktiskt! 
    Hooho så gör jag med! :D
    It's nice to be important, but it's more important to be nice!
  • Dr Mupp

Jag bryr mig inte om nån skulle höra fisar eller plumsar. Det är en toalett, vad tror folk att man gör där inne. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • FrökenIda

Haha vad rolig tråd! 
    Bajsa på! Alla bajsar och de flesta både låter och luktar ohyggligt otrevligt så inget vi borde skämmas över!

Mitt bästa tips: Bajsa alltid när du behöver! (om du kan vill säga). Att hålla sig brukar bara skapa magvärk och av egna erfarenheter både luktar det värre och låter det värre och det tar dessutom betydligt mycket längre tid när man hållt sig från att bajsa (eller fisa). Ät bra och bajsa regelbundet! Skrattande

• Anonym (pinsamt)

Underbara svar! Och jäkligt nyttiga, jag ska prova redan idag!

Det låter nästan alltid när jag bajsar, liksom blandat luft o bajs, så då är det svårt att liksom beräkna när vad som är vad ska komma.... om ni fattar.....

Mer tips? :) 

• Selma1966

Oftast hörs det mindre än man tror från utsidan. Har kollegor som skäms när de kommer ut från toan mitt emot mitt arbetsrum. Jag har inte hört något. En av dem erkänner att hon sjunger när hon är där och jag har inte hört det heller. Det är luftkonditionering, hovmästare som går runt, folk talat vid bordet, koncentrerar sig på annat och de flesta vet inte ens att du sitter där. Slappna av. Plumspapper i toan om du vill och försiktiga krystningar så det inte expoderar.

Svar på tråden Hur bajsar ni ljudlöst på offentliga toaletter där många kan höra?