Sova hos mamma...
Vår dotter är snart 22månader.. Sedan någon månad tillbaka så har hon totalvägrat att sova i sn säng. Innan så var det lite olika varje kväll... Som ett lotteri... Skulle hon somna helt själv i sin säng, eller skall någon vara med henne i sitt rum tills hon somnade, ibland gnällde hon lite, men somnade i sin säng och även vägra sova själv. Vi har provat att hon skall vänja sig vid att sova i sin säng genom typ 5 min metod... Men det tyckte vi inte om.... Passade inte oss alls. Känner oss inte till mods att hon skall gråta sig till sömns... Just nu är det som sagt över en månad sedan som jag, mamma, kunde få henne att sova i sin säng... Så fort vi går ner o mot hennes rum så blir hon ledsen och totalt galen om vi går in där... Hon skriker och pekar mot vårt rum. Hon Skall sova med mamma. När pappa lägger henne så brukar det fungera till 98% att hon somnar i sin säng. Men inte alltid... En stor del av mig vill att hon skall känna sig trygg och sova lugnt. Får höra av bl.a. Min syster att jag daltar med henne och borde ta tag i detta.. För hon skall inte få bestämma!! Vad tycker ni som har erfarenhet av detta? Hur har det gått för er? Sover era barn fortfarande hos er även om de är mycket äldre? Hon har ju sovit i sin säng o somnat själv Många gånger... Är detta en fas som håller i sig väldigt länge?? Jag är kanske naiv när jag tänker "när hon är 10 år så sover hon i sin säng".....