• millismillis

Mögel i hyreslägenhet?

Har mögel på alla fönster i hela lägenheten.
    det är fullt med vatten (imma) som rinner ner för fönstret PÅ INNSIDAN!
    har inte världens bästa hyresvärd (gör inget åt det)
    vad ska man göra. har vi rätt o flytta DIREKT utan o betala tre månadshyror (som är uppsägningstiden)
    Det är juh inte alls bra för oss att bo i en massa mögel o fukt..
    Va kan man göra..

• Svar på tråden Mögel i hyreslägenhet?
  • E l l a

Har EXAKT samma problem hos oss! Vi bor ändå i stans kommunala bostadsbolag - stort och seriöst skulle man tro men icke... Vi har väl mest problem i sovrummet, för att inte tala om i garderoben i anslutning till sovrummet där det precis som du säger, bokstavligen rinner små strömmar med vatten längs väggen. I sovrummet har vi en fin frodig "växt" i en hörna, köket har små duttar här och där, toan lika så - alla fönster har möglat helt nästan...

Vi klagade första gången, då tog det dem 2 månader att komma och titta på det - fick klaga hos den högste chefen innan det hände. Det enda de gjorde åt problemet var att ställa in en värmefläkt i en månad och sedan måla över skiten med oljefärg och lägga tapet på - givetvis har det nu kommit tillbaka en andra gång för oss, fjärde gången allt som allt...

Undrar om det ens är lönt att klaga igen, man får väl leta på efter en annan bostad...

• millismillis

ja vi har börjat leta efter en annan lägenhet.. för jag menar.. d e juh inte hälsosamt o bo så... man kan framkalla allergier osv då...
    ja ska ringa igen på måndag..... d e juh för jävligt att man betalar hyra, o ändå e lägenheten skit...
    ja blir så irriterad...

• Alicia05sMamma

Är ni inte med i hyresgästföreningen ? Är ni inte de skulle jag råda er till att fixa medlemskap snabbt & ta hjälp utav dom om inte er hyresvärd fixar mögelskadorna själv.

Lite ot men:
    När jag var yngre & jag bodde hemma så bodde vi i en lägenhet där jag hade det s.k uthyrningsrummet. Där var det en hel vägg i rummet som var så vattenskadad att det rann massor av vatten bakom tapeten & ned under golvet. Var _Massor_ av möggel pga det i vägg,golv & tak.

Luften var så dålig efter att dom mätat där att jag inte skulle få vistas där igentligen. Men de satte in en ventil i väggen som skulle vara öppen hela tiden.

Hyresvärden gjorde flera fusklagningar. Till slut fick mina föräldrar nog & drog igång värsta häxjakten mot hyresbolaget & fick rätt. Hyresbolaget fick betala typ vite fram till att skadorna var ordentligt fixade + att dom fick reducerad hyra.

Dock pga att jag tvingats bo i denna skit så blev jag sjuk & numera är jag mögel allergiker.

Svar på tråden Mögel i hyreslägenhet?