• Jolle

När kan man köpa barnvagn?

Hej alla glada tjejer! Är gravid i vecka 9 och har läst att det är rea på barnvagnar nu ( på 2004 modellerna), när handlade ni era vagnar? Det känns lite tidigt att handla redan nu, men samtidigt så skulle man ju vilja passa på när rean är... När det är rea nästa gång, så har ju vår bebbe redan kommit!
    Förvisso kan man ju låta vagnen stå i affären och hämta den någon månad innan det är dax, men ändå... Hur har ni alla gjort?
    Kram Jolle

• Svar på tråden När kan man köpa barnvagn?
  • camile

Vi beställde vagn i slutet av februari då det var ett erbjudande på den vi köpte. Jag ska inte ha förrän i augusti så det var ju ett ta innan. Man kan beställa när man själv känner för det. Upp till var och en....

• firhilwen

Vi bokade vagnen (Emmaljunga Cerox) i november eller nåt och hämtade den fredagen innan lillen kom den 28/3. Det bästa är ju ifall man kan vänta med att ta ut vagnen p g a de garantier man annars går miste om... Det finns ju också en stor marknad för begagnade vagnar om man tycker det är onödigt att köpa en ny...

mvh kramizza

• Jennelii

Jag är i v 19 och jag köpte en begagnad igår....ville passa på när jag hittade en fin till bra pris...tänk om tillfället aldrig kommer igen =)

• Fru Längtan

Beställde vagn 17+6. Var sista vagnen i den färgen och jag ville ha en sådan. Hämtar ut den en månad innan BF då min mamma fått alla oss 3 barn för tidigt, min syster fått sin son för tidigt och min man är född för tidigt... bara för det kommer jag säkert att gå över.

• Jolle

Ingen som investerat i en vagn tidigt? Kanske man skall vänta tills v 13 eller så iallafall? Trots att allt säkerligen kommer att gå hur bra som helst. Usch vad svårt, bad gör man? *förvirrad i denna barndjungel*

• Bettan M

Jag kommer att handla så fort jag kommit förbi v.12
    ( är 5+6)
    Jag har inget tålamod att vänta, mamma får ställa upp som förvaringsplats bara *ler

Gör det som känns bäst för dig, kramar Bettan

• nilam

Köpte syskonvagn i vecka 20 och tyckte det kändes jättetidigt. Men man gör som man vill och huvudsaken är att man blir nöjd. En del vagnar är det ju beställningstid på så då är det bra att vara ute i god tid! Emmaljunga kan ta upp till 20 veckor!!! : (
    Kram

• solen13

Jag köpte min vagn när jag var i v8. Tidigt jag vet men jag hiottade en jätte söt och kunde inte låta bli. Hade varit på ett tidigt ul precis innan och viste att allt var ok.

• Nisslass

Vi ska köpa vagn i veckan.. kanske nästa vecka.. vi har hittat en asnajs..
    Blir alltså i v24 för oss. :o)

• MammaMoon

Jag köpte vagn innan jag var gravid.. lite väl tidigt kanske... men vi fick erbjudande som inte gick att motstå... EN jätte fin vagn i perfekt skick den har bara använts av ett barn, en babysitter och en lära gå stol för 1000 kr vi kunde inte säga nej :)

Svar på tråden När kan man köpa barnvagn?