• Vår tur nu

madrass till spjälsäng - vad tänka på?

Nu har vi köpt spjälsäng och ska självklart även köpa en madrass till den och inser då att det kanske inte var lika lätt som man kan tro! Vi har valt bort de billigaste skummadrasserna för 79 kr typ men det finns ju fortfarande flera varianter att välja mellan, mellandyra skummadrasser för dryga 200 kr och de lite dyrare skummadrasserna för 4-500 kr och sen finns det resårmadrasser för 4-600 kr. Kan ju direkt säga att jag inte är någon expert på madrasser och tyvärr inte på småbarn heller då detta är vårt första ;) Vad bör vi tänka på egentligen när vi köper madrass? Vi hade nog tänkt använda spjälsängen tills barnet är dryga 2 år, då man kan plocka bort en sida på sängen så jag antar att vi måste välja en aningen bättre madrass då...

Sen har vi hittat spjälsängsmadrasser på jysk och ikea än så länge, finns de någon annanstans?

• Svar på tråden madrass till spjälsäng - vad tänka på?
  • Pippilångstrump

Jag hade köpte en av de billigaste, men från ett företag jag litar på. Av de två du nämnde litar jag på ett av företagen.

• ialia

Vi köpte en på ikea för 400kr och en bäddmadrass men de är för att de ska vara lättare att bädda och att man kan lägga den i tvättmaskinen.

Svar på tråden madrass till spjälsäng - vad tänka på?