• Äldre 25 Jun 11:55
    11561 visningar
    4 svar
    4
    11561

    Hjälp! Mindre hjärtformad sten?

    Vi miste våran lilla ängel, en liten tjej 19+0 den 14/6. Det är jobbigt, saknaden är enorm.. Hon skall begravas på fredag i samma grav med farfar och därför vill vi ha en ganska liten hjärtformad sten, så pass stor att man kan gravera namn och datum på den. Någon som vet var vi kan hitta en sådan och till ungefär vilket pris? Har tittat på nätet, design butiker men misstänker att materialet inte håller för väder och vind eller för gravering för den delen. Någon som har tips och råd?

    Tar gärna emot förslag!

  • Svar på tråden Hjälp! Mindre hjärtformad sten?
  • flower­fairym­ummie
    Äldre 25 Jun 14:06
    #1

    beklagar att er lilla flicka inte fick vara kvar hos er, styrkekramar till er. En hjärtformad sten låter supergulligt, kolla med stenhuggare, sånna som gör gravstenar för vuxna, de kanske vet? De brukar finnas i telefonkatalogen enligt vår präst. Vi ska också skaffa sten åt vår lilla flicka, men vi ska välja ut en "natursten" hemma från min hembygd. Har läst om andra som skrivit om olika stenhuggare som är väldigt tillmötesgående och jag skulle gissa att de säkert kan fixa en fin sten åt er lilla flicka, jag menar det är ju ett litet barn som ska begravas och då brukar de allra flesta vara shyssta o göra "special-grejer". Har inga uppgifter om priser osv, men jag tror de e rätt snälla med sånt...kolla med er präst annars? De kanske har bra kontakter, eller begravningsbyrå. Lycka till o hoppas ni hittar en fin sten som känns rätt för er

  • Äldre 28 Jun 10:25
    #2

    Beklagar sorgen!! 

    När vår son avled så ville jag ha en hjärtformad sten och vi åkte till den bästa stenhuggaren i stan och dom var väldigt bra och hjälpsamma. Hon satt vid datorn och ritade upp en så som vi ville ha. Den är inte alls stor men kanske lite större än vad du vill ha.

    Text och 2 duvor fick plats gott och väl.

    Så åk in till den stenhuggaren ni har i stan och prata med dom. Vi betalade ca 6000kr och genom att all min inkomst försvann så fick jag delbetala och det var inga problem.  

  • Äldre 28 Jun 10:26
    #3

    såg nu att denna tråd var rätt gammal, hoppas ni hittade en bra sten :)

  • Äldre 18 Sep 17:11
    #4
    Lisch skrev 2013-06-28 10:26:02 följande:

    såg nu att denna tråd var rätt gammal, hoppas ni hittade en bra sten :)


    Hej, vi ändrade oss och skrev hennes namn o datum med hjärta på samma sten som farfar, kändes bäst så i alla fall. ????
Svar på tråden Hjälp! Mindre hjärtformad sten?