Katter
Behöver lite råd. Jag väljer att vara anonym då man aldrig vet vilka som finns här.
Vi bor i ett radhusområde där vi då även har problem med katter. Min granne har två okastrerade hankatter som revirmarkerar var tredje meter de går. Vi är många som stört oss på detta. Jag har fått kasta flertalet av barnens leksaker men känt att jag inte gjort något för att avhjälpa problemet.
I början på sommaren städade jag ren altanen och hade en balja med barnens badleksaker i, övertäckt, och katterna har rivit upp plasten och pissat ner allting (det är bara grannens katter som vart på vår baksida, sitter på fönsterbläcken etc.). Arg vart ju jag men sa inget. Istället köpte jag en kattskrämma och satte upp. Såg inte en katt på flera veckor.
Tills en dag då jag var i köket så ser jag genom fönstret hur hennes katt sätter sig och pissar på vår ena stolsdyna! Batteriet i kattskrämman var slut.....
Jag sprang på grannen och sa som det var, grannen ursäktade sig med att denneinte haft råd med kastrering. Informerade grannen om att kastrering idag är försent och att det faktiskt blir en kostnad för oss att köpa nya saker. Bad hen att hålla reda på katterna eller hålla dem inne.
Nu låg det ett brev i brevlådan där grannen ber om ursäkt för dennes katter samt pengar!!!! Jag vill inte ha hens pengar! Jag vill att hen ska ta ansvar för katterna!
Vad gör jag? Det handlar inte om mycket pengar, inte för mig men jag antar att det är mycket för grannen!
Lägger jag tillbaka dem i hens brevlåda och förklarar att jag inte vill ha dem?
Hur hade ni gjort?