• Anonym (Mira)

Han tänker stämma mig på vårdnaden, har inte råd!?

Pappan säger att han tänker stämma mig på vårdnaden. Läser och läser och hittar en massa om kostnader hit och dit.. Om man inte har några pengar till det då? Vad händer då? Kan jag vägra ge mig in i det här?

• Svar på tråden Han tänker stämma mig på vårdnaden, har inte råd!?
  • Anonym (Mira)
    gravid skrev 2012-06-25 17:52:45 följande:
    Hur kan han stämma dig på det??

Vadå hur?
  • Prins Williams Mamma

Men du har väl hemförsäkring?

• Anonym (a)

Nej ts du kan inte vägra utan stämmer han dig så gör han och då är du med vare sig du vill eller ej. Har du inte råd får du fundera på att gå med på gv endå eller så får du väl göra som alla vi andra kolla din hemförsäkring eller ge din inkomst och hoppas att du tjänar så lite att du beviljas hjälp från..ja namnet for bort just nu

• Anonym (Mira)

Jag har ingen försäkring själv, bor hos en kompis, men det gäller väl inte?

• Sweet life
    Anonym (Mira) skrev 2012-06-25 18:08:16 följande:
    Jag har ingen försäkring själv, bor hos en kompis, men det gäller väl inte?
    Oj, det är ju dumt.. Eftersom du inte täcks av hennes försäkring.. Varför har du ingen egen hemförsäkring?
  • Anonym (Mira)
    Sweet life skrev 2012-06-25 18:09:41 följande:
    Oj, det är ju dumt.. Eftersom du inte täcks av hennes försäkring.. Varför har du ingen egen hemförsäkring?

Jag har inte tänkt på det alls, han kickade ut mig och efter det har vi flyttat runt, så det är inget jag öht haft nån tanke på..
  • Sweet life
    Anonym (Mira) skrev 2012-06-25 18:13:30 följande:
    Jag har inte tänkt på det alls, han kickade ut mig och efter det har vi flyttat runt, så det är inget jag öht haft nån tanke på..
    Ok, tänker han stämma dig på enskild eller gemensam vårdnad?
  • h8him

Du kan få rättshjälp om du inte tjänar över en viss summa.

Han har rätten att stämma dig när som helst. Varför nekar du gemensam vårdnad (eller vill han ha enskild)?

• Anonym (Mira)

Han vill ha hela.

Svar på tråden Han tänker stämma mig på vårdnaden, har inte råd!?