Anonym (Q) skrev 2012-06-25 21:00:38 följande:
Jag tycker faktiskt att det är självklart med staket, dom har många barn att hålla reda på.
Jag fick plats hos en dagmamma, hälsade såklart på henne och tog precis som du för givet att det skulle finnas staket el dylikt runt tomten. Det fanns bara en skranglig häcken på en sida. Deras granne hade en stor damm kant i kant med deras tomt, det fanns inget som helst hinder emellan. Jag tackade nej till platsen och förklarade anledningen och alla var väldigt förstående. Men hon har ju fortfarande inget staket, undrar hur de andra föräldrarna tänker. Skulle aldrig förlåta mig om mitt barn hamnade i dammen under ett obevakat ögonblick.
Fast har de en stor damm så är grannarna skyldiga att ha staket runt den?
Det åkte en bekant till mina föräldrar på, ett av grannens barn höll på att drunkna i deras inte så stora men ganska djupa damm, och de blev dömda till något (minns inte vad) eftersom det var deras skyldighet att ha staket runt en damm med det djupet.
Fast jag förstår att du inte ville ha ditt barn där, för skulle olyckan väl vara framme så är det ju precis lika sorgligt även om det finns någon som har gjort fel i sammanhanget...