• Tess2

Vad ska jag tänka på när jag köper begagnad bärsele (Baby Björn)?

Idag ska jag åka och titta på en begagnad bärsele, använd tidigare till två barn. Är det lurigt att köpa begagnad bärsele? Är det mycket som kan vara slitet på dem? Vad bör man kolla?

Och så en fråga till - den jag ska titta på är en standard BB, jag har också hört om Baby Björns bärsele active (tror jag att den heter, vet iallafall att den är mer avancerad). Är det stor skillnad på dem båda? Vilken skulle ni rekommendera?

• Svar på tråden Vad ska jag tänka på när jag köper begagnad bärsele (Baby Björn)?
  • ily

Jag har inte köpt en babybjörn än men tror att jag skall köpa den ny. Alla bebisar jag har sett i bebybjörnar sitter och dreglar på dem!
    'Aktiv' skall ha en extra ryggplatta som ger extra stöd. Skall vara bra om man är lång eller har ryggbesvär.

• Themis

Vi har precis varit och kollat på nya BB active carrier, och den har ett stabilt stöd i korsryggen också, det är det som skiljer.

Vi skulle gärna vilja ha den men ny kostar den ju 1000 kr och jag vet inte om det finns begagnade sådana ute än, så det känns lite surt...

• Minname

jag köpte begagnat och så min var knapt andvänd såg ut som ny. hon sa att hennes flicka ville inte sitta i den. verkar vara en del som inte vill det och där av är det nog slöseri att köpa nytt tycker jag.
    det som är bra att kolla är ju så den är hel och ren!! inga sprickor i fästena!!!

• Mumu

En bärsele är dessutom tvättbar, så det spelar kanske inte så stor roll om en liten bebis dregglat i den...

• Tess2

Ok. Hur kollar man spännen och fästen?

• LiJo

Ja, du får ju kolla om det finns några sprickor runt fästena. Spännena ska sitta säkert och naturligtvis inte gå upp utan vidare. Sånt ser du ju!

Svar på tråden Vad ska jag tänka på när jag köper begagnad bärsele (Baby Björn)?