• gurlie

mått på täcke till vagn........

hej hej........
    har plockat fram symaskinen. tänkte sy ett lapptäcke till barnvagnen. är klar med det till sängen (ett jäkla jobb)..

nån som vet vilka mått som är lagom??

• Svar på tråden mått på täcke till vagn........
  • herta

Åh vad duktigt att själv sy lapptäcke! Tänkte ägna lite tid under semestern att sy påslakan och örngott till säng och vagn. Men inte lapptäcke, det kan jag inte. Jag har skrivit upp måtten örngott 35x28 och påslakan 65x75. Tror det kommer från någon annan tråd här på forumet.

Lycka till!

• gurlie

tackar tackar......då sätter jag igång..........

• gurlie

men herta. det är inte så svårt att sy lapptäcke...bara tidskrävande. sick-sacka massa smårutor av favorittyger och sen syr du ihop dem. det blir massa trådar att trassla in sig i men det är bara att klippa bort dem. det blir ju lättare oxå om du gör alla tygbitar lika stora...och de behöver ju inte vara så små heller. har gjort ett till min spjälsäng och ett till en kompis.. man blir bättre och bättre....hihi.....
    och du, det blir fint när det är klart......

kram

• herta

Jag har bara haft symaskin i några veckor, så jag får öva på lite lätta saker först. Jag gav mig på att göra en liten omlottröja till bebis efter mönster, men den blev faktiskt inget vidare... Ska köpa lite spets eller kantband för att dölja de sneda stygnen. : )
    Kanske ska prova lapptäcke till vagnen... Jag ska till mamma i helgen och få lite sällskap med mitt pysslande.
    Tack för tipset!

Svar på tråden mått på täcke till vagn........