• Anonym (orolig)

min son har feber ocy vi dka resa imorgon?

Kan man resa ändå? Han är febrig men ingen fota eller förkylning. Bara feber. Vi ska till Spanien. Han kommer ha en vagn som han kan sova i han är 2 år. Hur hade ni gjort, detta är ingen solsemester vi ska på utan vi ska till släktingar där.

• Svar på tråden min son har feber ocy vi dka resa imorgon?
  • Anonym (orolig)

Ursäkta skriften skriver från telefonen. Ingen spya menar jag.

• Anonym (ok)

OK, jag undrade vad fota är, men nu fattar jag. Ja, jag förmodar att han kan lika gärna ha feber hos era släktingar som hemma, jag menar barn blir ju sjuka i Spanien med. Det blir kanske jobbigt på flygresan, men ni kan kanske få honom att sova då.

• Anonym (orolig)

Ja vi resonera så med. Ha med dricka, klädombyten, handduk, liten kudde och alvedon.

• gerd123

Han kommer ju visserligen att smitta ned halva planet med resenärer som får semestern förstörd. Men det är ju inte ert problem.

• Anonym (orolig)

Han fick feber pga en tbc spruta, så jag tror inte att han smittar ngn. Eller? Ang. Försäkringen dom vet väl inte när man blir sjuk. Kan ha påbörjats på resans gång.

• Anonym (ok)
    gerd123 skrev 2012-06-26 08:02:11 följande:
    Han kommer ju visserligen att smitta ned halva planet med resenärer som får semestern förstörd. Men det är ju inte ert problem.
    Smittar feber? Tror inte det.
  • magelita80

Jag jobbar med den här typen av försäkringar och jag tänker inte avslöja hur vi kommer på det. Försäkringstagarna gör små missar som de inte tänker på. Men visst är det många som slinker igenom. Och det är faktiskt försäkringsbedrägeri vilket man jan bli anmäld för.

• ulfsas

Har haft med sjuka barn på mitt plan. De har ibland fått otroligt ont i öronen. Trumhinnan kan mycket väl brista isf. Det har det gjort på två av mina mycket flygvapnet kollegor. Det är det primära. Det andra är hur barnet, som alla andra, klarar av det lägre trycket i cabinen. Har varit med om en "nödlandning" då ett litet barn blev blått i ansiktet. På den flygningen råkade det finnas två läkare och en barnsjuksköterska av en ren slump. Det verkade först OK men sedan klarade den lille inte att få syre till sig så då landade vi snabbt. Mycket bökigt för alla. Sedan är det tyvärr ofta så att reslusten hos föräldrar överstiger det den lille klarar. Det normala och vettigaste är att stanna hemma med sjuka barn eller om man är sjuk själv. Lite beroende på hur barnet ter sig så kan jag som Kapten neka boarding också om jag bedömer att jag inte vill ha det ansvaret och det eventuella problemet ombord.

Man, 192 cm, 48 år, Sundbyberg, singel ;)
  • Anonym (orolig)

Men usch vad hemskt med nödlandning för den lille. Han har fått feber av vaccination jag pratade med sjukupplysningen och dom tyckte jag skulle avvakta till kvällen med att bestämma hur vi ska göra. det kan gå över eftersom det är vaccinet som framkallat febern. Ont i öronen får man väl mer av förkylning vilket han inte har.

Svar på tråden min son har feber ocy vi dka resa imorgon?