• Anonym (bonus)

Han tänker stämma henne

Min sambo har tre barn sen tidigare förhållande, jag har två barn, ett från tidigare och ett med honom.
    Jag är lycklig och trivs med min familj. Nu har han fått för sig att han ska stämma henne på boendet om sina andra barn eftersom han tycker att han inte får träffa dem för ofta och att hon försöker förstöra umgänget.
    Jag vill verkligen inte ha 6 ungar här på heltid, tycker vi bor trångt som det är och vill inte flytta.
    Jag överväger att försöka prata ur honom ur det, men jag vet inte om det är så smart.. Men vad ska jag göra? Hans tre stora är odrägliga och sin mamma upp i dagen. Ska bara ha, ha och ha.. 

Vad tycker ni? Hade ni försökt få honom att ändra sig? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-26 10:34
    Slant! 5 ska det givetvis stå!

• Svar på tråden Han tänker stämma henne
  • Anonym (skatan)

Öh, nej. Är det nån som ska ändra sig så är det du. 

• Kews

Nej du ska väl stötta han?

Sen tycker jag han är riktigt bra som vill ha mer kontakt med sina barn. 

• Anonym (bonus)
    Anonym (skatan) skrev 2012-06-26 10:29:25 följande:
    Öh, nej. Är det nån som ska ändra sig så är det du. 
    Va? Varför det? Vi bor ihop, ska inte jag ha något att säga till om?
  • Pippilångstrump

är inte 3 plus 2, fem?

Om det blir för många barn, varför är hans överflödiga? Varför inte ditt från tidigare förhållande? 

• Filipis

Hur fick du det till 6 barn?

Nä,han är ju en bra pappa,som vill ha sina barn. Det får man alltid räkna med..att barnen kan välja en förälder,heltid. 

• Anonym (skatan)
    Anonym (bonus) skrev 2012-06-26 10:30:33 följande:
    Va? Varför det? Vi bor ihop, ska inte jag ha något att säga till om?
    Jo, men inte när det gäller umgänget med hans barn. Tyvärr. Han vill träffa sina barn mer och du funderar på att tala honom ur det? Hör du inte hur ego det låter? 
    Får ni inte plats, får ni flytta.  
  • Anonym (bonus)
    Pippilångstrump skrev 2012-06-26 10:32:40 följande:
    är inte 3 plus 2, fem?

Om det blir för många barn, varför är hans överflödiga? Varför inte ditt från tidigare förhållande? 
    Ojdå, slarvfel.
  • fancyface3

Du gav dig in i förhållandet medveten om att han hade barn sen tidigare så antingen lämnar du han lr stöttar han .

• Anonym (bonus)
    Anonym (skatan) skrev 2012-06-26 10:33:31 följande:
    Jo, men inte när det gäller umgänget med hans barn. Tyvärr. Han vill träffa sina barn mer och du funderar på att tala honom ur det? Hör du inte hur ego det låter? 
    Får ni inte plats, får ni flytta.  
    Han stämmer på hela BOENDET. Umgås med dem får han göra så mycket han vill, men jag vill inte ha dem boendes här på heltid. Det tycker jag man ska prata om innan man drar igång nåt.
  • Anonym (vet precis)

Jag förstår dig, känner precis som du. Här är det på gång med samma. Men jag har stöttat min man trots att jag har svårt att se hur vi ska få till det allihop.

Jag erbjöd särbo förhållande. Kände att jag inte ville vara en bromskloss för att honom.

Kanske blir det bättre än du trott? Själv är jag tveksam. Förstår min man, men ev väljer jag att lämna skutan om det blir fullt hus av barn. Jag tror inte jag hade rett upp det. Jag känner inte att jag har rätt att säga åt min man vad han ska göra, jag kan bara säga vad jag tycker.

Svar på tråden Han tänker stämma henne