• Catasita81

Blir jag nekad?

Hej!
    Lisa heter jag. Jag har sedan i vecka 25 varit sjukskriven 100% i två veckor, och sedan dess har jag varit sjukskriven 50% i fyra veckor.
    Jag träffade då en läkare som sjukskrev mig för oro, trötthet, ljuskänslighet, stresskänslig etc. När hon sedan skrev om till 50% ändrade hon inget och förklarade inget i sjukintyget utan bara tog bort vissa saker. Så det stod bara trötthet och oro kvar (i princip)(hon tog inte heller upp mina ryggsmärtor och så vidare som hade tillkommit). Därför vill ju nu fk inte betala ut någon sjukpenning för mina sista fyra veckor på 50%. Vilket jag i viss mån kan förstå då sjukskrivningen är riktigt dåligt skriven.
    Saken är den att jag har inte haft någon möjlighet överhuvudtaget att jobba mer. Jag är slutkörd. Jag har idag varit hos läkare (en annan) som i princip sa direkt att hon inte tyckte jag skulle jobba alls.Precis som min bm tycker. Men jag vet att jag behövs på mitt jobb (särskilt nu under semestern och då har jag möjlighet att endast göra beställningar något jag inte annars gör), och jag älskar det, och ska därför jobba 25% i fyra veckor.  
    Jag har blivit tillsagd att ta kontakt med min förra läkare och be henne skriva om sjukintyget. Men hur ska jag få henne att göra det? Det känns som att jag inte har något förtroende för henne, då det aldrig kändes som om hon tog mig på allvar.
    Har du någon hjälp att komma med? Jag är så orolig att jag blir nekad! Jag är tacksam för all hjälp!
    Lisa

• Svar på tråden Blir jag nekad?
  • Försäkringskassan

Hej,

Eftersom vi endast svarar på generella frågor i detta forum så får du gärna ringa till vårt kundcenter på 0771-524 524. Vi kan då tillsammans gå igenom dina frågor och titta igenom eventuella ärenden.

Hälsningar
    John, handläggare 

Svar på tråden Blir jag nekad?