• Anonym (Missnöjd)

Vad tycker ni om min rumpa och lår? (bild)

Har fött två barn, så gått upp från 54 kg till 75kg med första barnet
    Gick från andra barnet  då vägde jag ca 50kg till 67 kg.

Gick ner till 56 efter förlossningen.. var så glad och höll det hela tiden jag ammade!
    Nu slutade  jag amma för 3 månader sen och väger 64kg igen..  alltså gått upp i vikt..
    Jag är kort.. 

Jag tränar på crosstrainer (varje dag), jag kör pilates (varannan dag), samt många promenader i veckan med barnen och leker ute. känner mig alltså aktiv.
    Men det hjälper inte. och nej jag är ingen gottegris.. inte alls. äter inget socker!

Var hårda! vad tycker ni om min kropp? helt ärligt!  
    (Jag är ändå mer kritisk än vad ni någonsin kan skriva om min kropp )
    Jag själv tränar för att gå ner i vikt(vill inte bygga muskler). men funderar oxå om man kanske blivit blind.. ser kroppen "smal" ut? ser den ens tränad ut?
    vad kan jag mer göra för att se "bättre" ut? 

• Svar på tråden Vad tycker ni om min rumpa och lår? (bild)
  • Mariohn

Tja, alltså du har ju rumpa och lår. Inget tvivel om det. Men du ser ganska fast ut och inte alls sladdrig. Vill du bli av med det är du det lätt på ett par spinningpass! Annars ser du helt ok ut ändå!

• Emmi27

Jag gillar din rumpa! Den putar, det gör inte min Den lär vara jättefin i ett par jeans :) Säger som Mariohn, spinning skulle nog fungera bra om du vill slimma till dig lite!

• Anonym (josse)

du har en jäkligt snygg rumpa tycker jag. jämna veck, putar ut. instämmer med mariohn, du ser fast ut och det betyder mer än att vara smal när man på kuppen blir sladdrig som otränad! så det syns att du rör på dig ändå. men hur länge kör du på crosstrainern? du kanske kan köra lite utfall, kissande hunden osv?

förstår din frustration. jag tränar nästan 90 min fem dgr veckan och är pluffsig, har kollat ämnesomsättningen och den är askass... om än inom normala gränser. men kass. det har inte hänt ngt med din ämnesomsättning efter att du slutade amma? om du tränar länge på crosstr menar jag osv och ändå inte tappar? äter du mkt kcal? 

• Anonym (Missnöjd)
    Mariohn skrev 2012-06-26 11:47:55 följande:
    Tja, alltså du har ju rumpa och lår. Inget tvivel om det. Men du ser ganska fast ut och inte alls sladdrig. Vill du bli av med det är du det lätt på ett par spinningpass! Annars ser du helt ok ut ändå!
    Emmi27 skrev 2012-06-26 11:52:37 följande:
    Jag gillar din rumpa! Den putar, det gör inte min Den lär vara jättefin i ett par jeans :) Säger som Mariohn, spinning skulle nog fungera bra om du vill slimma till dig lite!
    Oj,Tack, (förvånad över positiv "kritik", trodde jag skulle bli jagad av vargar direkt )

Spinning? är det effektivt mot dom där "sadellåren" ? för det skulle jag faktiskt vilja få bort..
    celluliter vill jag oxå få bort.. men det är ju väldigt svårt. nåt bra tips till det?
  • Anonym

Snygg stjärt, men byt trosmodell, det är lätt att det ser ut som man har fyra skinkor med den modellen, den delar liksom av rumpan

• Mariohn
    Anonym (Missnöjd) skrev 2012-06-26 11:58:16 följande:
    Oj,Tack, (förvånad över positiv "kritik", trodde jag skulle bli jagad av vargar direkt )

Spinning? är det effektivt mot dom där "sadellåren" ? för det skulle jag faktiskt vilja få bort..
    celluliter vill jag oxå få bort.. men det är ju väldigt svårt. nåt bra tips till det?
    Spinning är svaret på det sista också. Det är vansinnigt effektivt. Jag började cykla den första januari. Den fjortonde februari var jag av med 11 kg. (Eller 12 minns inte exakt). Jag höll mig på 1000 kalorier dagligen. Det går utmärkt utan att svälta! Cyklade ett par mil varje dag. Det var värt det. Alla celluliter borta och skitsnygga ben! 

Det är 1,5 år sedan idag och jag har inte haft några problem att hålla vikten trots att jag inte motionerar eller äter särskilt nyttigt.  
  • Anonym

Jag instämmer med resten. Du ser fast ut, och jag gillar din rumpa! :)

• Anonym (Missnöjd)
    Anonym (josse) skrev 2012-06-26 11:55:17 följande:

du har en jäkligt snygg rumpa tycker jag. jämna veck, putar ut. instämmer med mariohn, du ser fast ut och det betyder mer än att vara smal när man på kuppen blir sladdrig som otränad! så det syns att du rör på dig ändå. men hur länge kör du på crosstrainern? du kanske kan köra lite utfall, kissande hunden osv?

förstår din frustration. jag tränar nästan 90 min fem dgr veckan och är pluffsig, har kollat ämnesomsättningen och den är askass... om än inom normala gränser. men kass. det har inte hänt ngt med din ämnesomsättning efter att du slutade amma? om du tränar länge på crosstr menar jag osv och ändå inte tappar? äter du mkt kcal? 

Tack, jag är extremt kritisk, och har alltid tyckt den "skakar" när man går, och är för stor helt och hållet, samt celluliter oxå. har alltid skämts för min rumpa... men kul och höra andras syn på den haha 

Jag tränar ca 20-30 min på crosstrainern varje dag, kör intervall träning, tungt och lätt olika dagar.
    så alltså vissa dagar kör jag lätt motstånd, andra dagar blandar jag, och några få lite tyngre för förbränningens skull.

Pilates kör jag varannan dag, dom passen är oxå kring 30 min,  då brukar  jag passa på att köra lite extra rumpövningar. 

Sen går jag i stortsätt varje dag oxå.

Men min vikt går inte neråt tyvärr.. 
  • AG11

Det ska finnas lite former kring höft å ben på en kvinna tycker jag!
    Du ser jättebra ut!

• AG11

Jag är tjej.. Å hade mer än gärna haft lite mer runt rumpa å ben! Avis

Svar på tråden Vad tycker ni om min rumpa och lår? (bild)