• Envira

Tatuering med betydelse, tips!

Hej ! Jag är väldigt sugen på att tatuera mig och vet exakt vad jag vill att den ska stå för och betyda för mig, men ingen aning om något motiv.. 
    Text vill jag inte ha så det är uteslutet..

Så nu söker jag nån som är bra på att tipsa om tattoos..

Det är så att jag länge kämpat med depressioner och social fobi, har även kämpat med självskadebeteende och haft längtan efter att dö. Det här är något som kommer och går för mig i perioder. och jag vill ha en tatuering som symboliserar hur mycket jag kämpat, och att jag ska fortsätta kämpa även när det är som värst.. 
    ja det blev ju lite komplicerat men jag har som sagt ingen aning vad motivet ska vara, har funderat över att kanske ha bland annat nåt "ärr" intatuerat, men ja..

Förslag mottages väldigt tacksamt! 

• Svar på tråden Tatuering med betydelse, tips!
  • kba223

Ett ärr låter väldigt mycket som en påminnelse om det jobbiga med vad du gått igenom. Vore inte något som symboliserade det faktum att du kommit ut starkare på "andra sidan" bättre.

• Envira
    kba223 skrev 2012-06-26 22:37:34 följande:
    Ett ärr låter väldigt mycket som en påminnelse om det jobbiga med vad du gått igenom. Vore inte något som symboliserade det faktum att du kommit ut starkare på "andra sidan" bättre.
    Jo så kan det säkert vara.. Vill dock att nån liten "påminnelse" ska finnas med.. Några tips?
  • kba223

Helt klart inte det lättaste att hitta motiv som passar. En smiley?

• Envira
    kba223 skrev 2012-06-26 23:05:43 följande:
    Helt klart inte det lättaste att hitta motiv som passar. En smiley?
    Haha nja inte direkt..
  • WeModified

Phoenix, reser sig ur askan.

En trädstam, vissen i början som sen blommar ut på toppen. 

We are modified. noxigen.blogspot.se/
  • Titrania

Lotusblomman står för allt det där. Ska själv tatuera in en nån gång. (Har precis som du kämpat med depressioner och diverse andra grejer).

ezinearticles.com/&id=95396

• WeModified
    Titrania skrev 2012-07-04 09:27:37 följande:
    Lotusblomman står för allt det där. Ska själv tatuera in en nån gång. (Har precis som du kämpat med depressioner och diverse andra grejer).

ezinearticles.com/
    Visst fan, har du rätt i ju . Jag tatuera en sådan på min fru, hon har kämpat och kämpar fortfarande. 
    We are modified. noxigen.blogspot.se/
  • Titrania
    WeModified skrev 2012-07-04 09:35:53 följande:
    Visst fan, har du rätt i ju . Jag tatuera en sådan på min fru, hon har kämpat och kämpar fortfarande. 
Svar på tråden Tatuering med betydelse, tips!