• ModestyB

Har du tips på billiga flygbiljetter till NY?

Då var det dags igen! Åker till NY 8/10 och hem 27 April.
    Förra resan var minsta barnet 7 månader vid avresan, nu hinner han fylla 2 innan hemresan. Minns att förra resan kostade 16400 inkl avbokningsskydd. Nu när jag söker får jag upp priser runt 22000.
    Vi vill absolut flyga direkt och vi vill ha god service ombord.
    Tips på bästa och billigaste bolagen?

För äventyrslystna så kan ju en familj med 2 vuxna och 2 barn komma till NY för 11500 t/r, men då är flygtiden 27 h, inget för oss.

• Svar på tråden Har du tips på billiga flygbiljetter till NY?
  • Frontline

Vart vill du flyga ifrån och hur många är ni?

Här är för ca 10400 för 1 vuxen och ett barn på 2 år från Stockholm...

www.prisjakt.nu/flyg/&leave=2012-10-08&to=NYC&return=2013-04-27&children=1&only_nonstop=1&dosearch=1

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • ModestyB

Stockholm-NY, direktflyg.

Jag har hittat för runt 19000 när jag letat runt.
    Vi är 2 vuxna och två barn 2-11 år.

• ModestyB

Åh Momondo har jag inte kollat! Tack!

Jag brukar få bästa priset när jag söker direkt på flygbolagens sidor, gärna på Amerikanska sidorna, men det är superdrygt att leta så...

• Ellaria

Momondo är helt underbart. Har hittat alla mina resor där, 4500 SEK för tur och retur under högsäsong är ju skitbra liksom.

You know nothing, Jon Snow
  • ModestyB

Jag fick bara upp fuffenspriser när jag sökte där Pris för resor med omvägen kring Istanbul, trots att jag fick upp pris på direktflyg hos Momondo...

• Ellaria

Får upp tur och returbiljetter (direktflyg) för 4398 DKK med en restid på 8 timmar... Arlanda - Newark. 17592:- DKK totalt, 20900 svenska ungefär.

You know nothing, Jon Snow
  • ModestyB

Det är ungefär vad jag också fått upp... Undrar om det är för att dollarn gått upp något som jag ser sådan skillnad på flygpriserna...

• Bergling

Verkar som att det billigaste ligger på drygt 20 000. Är datumen huggna i sten? Det kan ju tänkas att det kan vara billigare vissa kringliggande datum.

• ModestyB

Nej, inte alls huggna i sten, funkar bra att söka på +- 3 dagar sisådär, vilket jag också gör...
    Just nu lutar det åt SAS, eftersom vi gillar deras flygmat

Svar på tråden Har du tips på billiga flygbiljetter till NY?