hur lång tid tar det att få lönelöfte (bolån)
vi håller på att leta efter hus. Tänkte söka om lönelöft.
Vet någon hur lång tid det tar att få svar från banken?
vi håller på att leta efter hus. Tänkte söka om lönelöft.
Vet någon hur lång tid det tar att få svar från banken?
Söker du på nätet och inte har några krångligheter vad gäller inkomster och tillgångar så får du svar på en gång. Bekräftelse kommer hem i brevlådan efter ett par dagar.
När vi ansökte om lånelöfte ordnade vi träff med en bankman och fick ett lånelöfte med oss när vi gick därifrån.
Ett lånelöfte är inget ni behöver förhandla om! Det är ett löfte om att ni under givna förutsättningar kommer att få låna pengar, inte ett förhandlingsbart avtal villkoren för lånet. Lönelöftet gest på helt objektiva grunder: hur mycket tjänar ni, hur mycket egeninsats har ni, hur dyrt hus ska ni köpa. Banktjänstemannen (eller internetbanken) slår i sin tabell, och uppfyller ni kraven så får ni ett lönelöfte.
Jag ansökte igår (ca 2miljoner), fick svar kl 9 imorse Jag fyllde i ansökan på nätet och följde upp med ett telefonsamtal.
Jag ringde min bankman, berättade vad jag skulle tjäna på nya jobbet och vilken prisklass jag tittade på. Fick ett ok samt vilka marginaler det fanns och sen pratade även mäklaren med bankmannen för att kolla så att allt var i sin ordning.