• LondonLivia

Hur länge får man flyga med SAS?

Kommer att vara i v 27 när vi ska till Köpenhamn. Är det ngn som vet hur länge det är ok att flyga med SAS - har hört att alla flygbolag har olika regler.

• Svar på tråden Hur länge får man flyga med SAS?
  • Limp

Gå in på deras hemsida, där står alla deras regler för gravida. Kommer inte ihåg exakt vilken vecka de börjar neka folk. Försäkringar brukar gälla fram tom v.28.

• TantG

Vecka 36 enligt SAS hemsida...

• Gullan go

Från sas hemsida:

Answer
    18. Am I allowed to fly when I'm pregnant?

A special authorization may be necessary for transportation of a pregnant passenger based on the time of expected delivery. No medical certificate is required up to 4 weeks before expected delivery, and there are no restrictions on flying time. From 4 weeks to 2 weeks before expected delivery, a special medical information form(MEDIF), is required. The travel must also be authorized by SAS Medical Department. The flying time on any leg may not exceed 4 hours. Please contact SAS telephone sales for more information. Pregnant passengers are not accepted for transport 2 weeks or less before expected delivery. Passengers should also check with their insurance company at which stage of the pregnancy they could have an insurance.

• vivianne

En gravid kompis som flyger mycket med SAS har sagt att fram till en månad innan är OK inrikes - och Köpenhamn är ju "nästan" inrikes (tycker i alla fall vi skåningar )! Tydligen är reglerna för att de skall slippa nödlanda om förlossningen sätter igång uppe i luften och på de korta flygningarna är man ju inte mycket längre från BB (i tid) än om man sitter hemma... Trevlig resa!

• Fanny

Jag pratade med SAS i förra veckan och frågade om utlandsresor. Fick till svar att det var ok fram till v. 36. Så du kan lugnt åka!

• annut

när jag flög till stockholm i mars så sa dem att till 7 månaden får jag flyga sen så måste jag ha ett läkar utlåtanade, knepigt vad olika svar man kan få.

/Anna

• Niquilota

Å andra sidan går det så fort till Kphmn, så det har nog ingen betydelse. Men ring och fråga!

Svar på tråden Hur länge får man flyga med SAS?