• Limp

Enkel operation under graviditet?

Jag har en konstig utväxt i naveln som har börjat göra ont nu när naveln utplånas. Jag är i vecka 28. Gick till läkaren idag och de kan inte riktigt säga vad det är men tyckte att den borde opereras bort eftersom den gör ont. Känns lite ångestladdat att göra ett ingrepp under graviditeten med lokalbedövning osv. Är det någon annan som behövt göra något liknande. Kan lokalbedövning påverka bebisen?

• Svar på tråden Enkel operation under graviditet?
  • ebben

Jag opererade tån för nageltrång,ett par gånger under graviditet. Inga problem.Trots att jag fick MYCKET bedövning.

• TantG

Tycker din läkare att det är OKI så skall det väl inte vara några problem eller hur?

Ring på teletid och prata med honom/henne ang din oro...

• Full av förhoppning

Jag ska operera båda handlederna under graviditeten... så länge det är lokalbedövning borde det inte vara några problem.... men naveln vet jag inte... det är ju på magen... men läkarna vet väl bäst.
    Prata med barnmorskan
    Lycka till

• Starkast

Hej!
    Ingen fara!
    Jag har gjort ett ingrepp under både narkos och lokalbedövning. Till mig sa läkaren att de använder andra medel som inte påverkar bebisen.

• tottan777

Hej! jag blev opererad när jag var gravid...blev nedsövd! Det var ingen fara...kännde att när jag vaknade att allt var som det skulle!

Svar på tråden Enkel operation under graviditet?