• skatten12

Liggamma med små bröst!

Hur GÖR man då? Några bra tips?? Nu har jag testat att hon ligger jämt med mig, och suger på de som ligger närmast madrassen.. men hon tappar de titt som tätt och de gör att de bara blir krångligt, men ibland hade de vart gott att kunna ligg amma.. TIPS? 

• Svar på tråden Liggamma med små bröst!
  • Falia

Har själv små bröst och liggammar alltid min lilla tjej till sömns. Hon ligger på min arm eller på en kudde för att komma upp lite :) hoppas det går för er med, är ju väldigt smidigt, framför allt på natten :)

• Mimmi77

På armen funkar för oss. När de blir lite större fixar de utan armen också.

• Mimmi77

Jag kan inte sova så bra med bebis i säng och inte hon heller, om jag somnar vaknar jag oftast av att hon försöker komma bort från bröstet och mig för att sova och då lägger jag henne i hennes säng, ibland gosar hon in sig i min armhåla istället
    Och då får hon sova där medan jag ligger vaken och njuter!!!!

• skatten12

Jag somnar men hon tappar ofta bröstet så får hjälpa henne med det hela tiden ..

• Linnéa S

Ett tips kan vara att du flyttar din rumpa långt bak i sängen så att du ligger som ett V om du förstår, på så sätt kommer flickan närmare din mage så att hon får tag på bröstet underifrån. Lite svårt att förklara men hon ska ligga direkt på madrassen och du kan ha din arm ovanför hennes huvud. Det kan funka.

• Hildes mamma

När min dotter var mindre så gick det inte att liggamma hur jag än fösökte....så jag gav upp. Sen när hon blivit lite större så testade jag igen och då gick det jättebra. Dock har jag aldrig kunnat sova under tiden

Hilde 2011-10-06
  • Aaglars
    Linnéa S skrev 2012-06-27 10:29:36 följande:
    Ett tips kan vara att du flyttar din rumpa långt bak i sängen så att du ligger som ett V om du förstår, på så sätt kommer flickan närmare din mage så att hon får tag på bröstet underifrån. Lite svårt att förklara men hon ska ligga direkt på madrassen och du kan ha din arm ovanför hennes huvud. Det kan funka.

Instämmer i detta. Barnet ska liksom titta uppåt mot ditt bröst. Hakan upp i vädret som om hon sträcker på halsen
  • Gaytjej

Provat i säng med en riktigt mjuk madrass? Jag märkte skillnad när vi var bortresta och jag låg på en normalhård resårmadrass, då var det svårare för lilltjejen (3 mån) att få tag och jag fick ligga och spänna mig och lägga kuddar bakom ryggen (på mig) så att jag nästan låg lite lutad över henne. 

Hemma däremot så kan jag nästan ligga på rygg och amma :) Har en så mjuk säng så att vi ligger som i en grop... 

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • skatten12

Okey tack för tips med v !! Ska testa :) men Det är svårt.. Hon är ändå 2 mån så bättre än för ett par v sedan :)

Svar på tråden Liggamma med små bröst!